Faster Ida

Ytterligare en helg har passerat, en fin sådan. vi har fått in massor och ändå bara varit hemma. Jag jagade med Viking i lördags, vi har haft vänner över på middag, Zeke har hängt i ishallen, vi har fått lunch lagad av svärmor, jag har tränat och vi har tittat på en ny serie! Som den bästa avslutningen fick jag igår träffa min brorsson, hur häftigt!? Han är alldeles perfekt, söt som socker och pytteliten, sådär skör som en helt ny bebis ska vara. Det är mycket häftigare än vad jag trodde att bli faster, det är så nära mig det kan komma men ändå inte mitt, faster Ida är mitt nya mission i livet. Idag är för övrigt första måndagen på 8 veckor som jag inte behöver upp och passa snickare som ska komma, de är klara! Vårt hem är (för tillfället) klart och ingen är lyckligare än jag över detta. Jag är så glad över vårt nya hus. Den gamla skolan känns redan som mitt hem,  jag hoppas vi kommer bo här i många år framöver, vi siktar på minst 10. En klok människa sa till mig för många år sedan att man ska bygga upp sitt hem så man inte vill åka därifrån, och lite så känns det här, jag har inget behov av att åka på semester eller bo på hotell just nu, jag vill bara vara hemma om jag får en ledig tid. 

I helgen packade jag upp de sista lådorna som stått i klädgarderoben, packat upp glas, städat och  flyttat runt krukor, lampor och soffor en omgång till, kan vara så att det sker några ggr till. Det kommer ta tid innan allt hittar sin plats, och jag ska låta det ta tid. 

Nu ska vi se vad vecka 5 har att ge! Let it begin. 

Kommentarer

Populära inlägg