FASTER!!!!

Idag är ingen vanlig dag, i dag är en dag vi kommer minnas! Ingen är stoltare än jag idag! Jag har blivit faster! OMG vad det låter gammalt, men det kan jag ta, jag ska vara den roligaste, coolaste, snällaste fastern ever! Det är mig han, ja det är en kille, ska komma till när min bror (hans pappa) och hans mamma inte vill köpa den där grejen, när han inte får äta det där godiset, när han vill vara vaken läge och sova sent då kommer han till faster IDA! När han vill komma hemifrån och bara få lite lugn och ro (ok, nu överdrev jag,  då kommer han inte komma till oss!)  

Detta är lite överväldigande måste jag säga, jag är nyfiken så jag spricker på den lilla krabaten. Jag tog fram min anteckningsbok från när Zeke skulle födas igår, och det är jag så glad för förresten, att jag skrivit mycket, annars hade jag aldrig kommit ihåg. Jag vaknade på natten 01:30 av att tavlan på Bodo (Andreas morfar)  och Andreas ramlade ner från väggen, som den hängt stabilt på i över 5 år! När den åkte ner började mina värkar, hur skumt!? Jag tror inte på övernaturliga saker och är sällan med om saker som inte har logiska förklaringar, men det har hänt några ggr och detta var en sådan stund. Tavlan hade som sagt hängt på samma plats, på samma spik i 5 års tid, det var mitt i natten och inget hände som kan ha gjort att den trillade. En sådan skum sak hände när viking just var född. När viking föddes dog min morbror, bara det var läskigt, men på hans begravning vågade jag inte gå in i kyrkan för jag tänkte att viking skulle skrika och vi skulle störa alla, så jag gick runt utanför kyrkan med vagnen, så tänkte jag i mitt huvud att om dörren är öppen näst vi går förbi så tittar vi in, och mycket riktigt den var öppen nästa gång vi gick förbi, då tänkte jag att det var nog bara en tillfällighet och det är bäst jag inte går in, jag tar ett varv till runt kyrkan och är dörren fortfarande öppen då då kanske vi går in, nästa varv så var dörren mycket rikligt nästan helt öppen, utan att det var en människa i närheten,  vi gick så klart in. Idag kan jag inte fatta att jag var så blockerad i huvudet att jag trodde att min bebis skulle störa en begravning,  bebisar stör aldrig,! Men som nybliven förstagångs förälder så kände jag mig ofta i vägen, att jag störde om han skrek, "vad ska andra tro", det där hade jag varit coolare med idag om jag fått bebis. Nu ska jag absolut inte ha fler bebisar själv, behövs inte, jag har fått en brorson! 

Jisse en ny bebis till familjen, och snart kommer det en till, min mans bror ska också få barn inom 1 månad. Mina barn har blivit kusiner, stora kusiner. Mina föräldrar som har varit mormor & morfar i 14 år snart är nu också Farmor och Farfar, ljuvligt!      

Kommentarer

Populära inlägg