Hej 2024

 Att skriva har sina fördelar, en är att jag kan alltid gå tillbaka och läsa vad vi gjorde och hur jag tänkte, till och med flera år tillbaka i tiden, vilken skatt. En vacker dag hoppas jag att mina barn och barnbarn också tycker det är väldefult. Tänk om jag hade kunnat läst mina mor och farföräldrars dagböcker och lärt känna dem som yngre. Jag gick just tillbaka och tittade på vad jag skrev första dagen förra året och vad jag trodde att 2023 skulle innehålla. Det var inte mycket av det som jag änns funderade på de andra 364 dagarna. Jag har inte tagit båtkörkort, jag har inte gått en hundkurs eller någon annan utvecklande kurs för den delen heller, jag hänför det sista till detta året. Däremot har jag tränat, jag har tävlat, och det ska jag fortsätta med även 2024. Lite mindre kravfyllt än innan, det går utför på den punkten,  mer fokus på livskraft och lustfyllt i stället för krav.

2023 var en hel del förändringar, stora sådana. Jag bytte jobb och vi köpte nytt hus! Inte vilket hus som helst utan ett för mig verkligen ett drömhus. På ett sätt hoppas jag att 2024 kommer bli lite mer förvaltning i det privata livet, vi ska ta hand om huset och vi ska skapa oss ett nytt hem, det kommer krävas en del och jag ska försöka låta det ta tid. Vi ska bo här länge om jag får bestämma, säkert om Andreas rygg också får bestämma. 

Idag har halvadagen gått, jag och Zeke har fortfrande pyamas på oss, vilket är udda för att vara mig, men helt fantastiskt. Det är inte ofta jag tillåter mig själv att inte inte göra ett smack, det ska jag bli bättre på 2024 att bara vara, lättare sagt än gjort. 

Det jag önskar mig mest är som vanligt hälsan, jag hoppas alla i min närhet får vara frisk och må bra. Jag vill också att alla ska våga lite mer, våga säger vad man tycker, våga bryta om något är fel, våga säga till om något är fel! Jag hoppas civilkuraget kommer tillbaka, och det kan det bara göra om vi alla drar vårt strå till stacken. 

2023 bar med sig en del jobbiga saker också, att byta jobb var på några sätt jobbigt, jag fick med mig erfarenheter jag gärna hade varit utan. Jag vill aldrig mer uppleva ett samtal från en son som blivit misshandlad.     

 Jag är mer än taggad för 2024! Jag är taggad för våren, för ljuset, för nya utmaningar, för nya och gamla bekantskaper, för att lära känna min nya ort, stad, hem. Jag är taggad för att hitta rutiner, kanske någon resa och att bara få vara!  


2023 
vs 
2024 




Kommentarer

Populära inlägg