Skryt!

Varnar känsliga läsare redan nu, finns spår av skryt i texten nedan.  

Det blev inga släggkast i helgen, i lördags var det tjäle och även om Ni inte kastar slägga själva kan Ni säkert förstå att en frusen mark och en hård metallklump kan bli farligt, speciellt med 3 barn med på Idrottsplatsen, livsfarligt! Jag är nöjd, ûber nöjd med helgen! Vi har rört på oss massor, varit ute och luftat så väl tre pojkar som hund flera ggr. Jag har fått med min man till gymmet, inte bara en gång utan två gånger. Det är kanon att träna ihop, jag har saknar någon att träna med hela hösten, det är svårt att få ut det där sista när man är själv, ta i och ta i ytterligare lite till fast man tror att man inte ska orka! Jag känner mig för en gång skull stark, jag är stark i kroppen och starkare ska jag bli. Jag tror de flesta av er som känner mig tänker- " ja ha, what els is new" men det är  längesedan  jag kände mig stark, det är skillnaden. Nu gäller det att hålla i detta flow. 5 pass fick jag till förra veckan, 3 gympass, 1 träna hemma pass och ett löparpass. 

Igår som idag var det ljuvligt väder! Vilket igår fick mig att inte bara jogga på morgonen, träna på gymmet utan även ta en lång promenad runt Halen med Loke, hur härligt. Jag kan sakna att inte ha någon att ringa som kan följa med ut på en promenix! Inga av mina vänner skulle kunna ut och gå en promenad på momangen utan att tveka, "träffast om 10 min"?, nej det hade inte funkat för de flesta, men sen igen hur ofta hade jag själv kunnat göra det samma? Jag vill ju i ochförsig tro att jag är den mest flexibla människa jag känner - eller ? Hur som helst, det var gött att gå en sväng själv också, tror jag behöver det. Jag har mycket surr runt mig hela tiden, pratar jag inte i telefon, sitter på möten, har teams möten så är det alltid något eller någon som påkallar min uppmärksamhet, så det är värdefullt att få rensa och sortera lite själv.      

I morgon börjar en ny vecka, och jag känner inga orosmoln i magen, vilket också är en ljuvlig känsla! Jag känner ofta oro, det brukar vara något jag oroar mig för och det kommer säkert att komma denna veckan också, men här och nu känns det bara bra! Jag tror jag har läget under kontroll, det är något som lugnar mig, när jag har koll på hur veckan i stora drag ska bli. Det är en del logistik, speciellt när Andreas oftast är borta något varje vecka, då behöver jag antingen ha 100% koll på mitt eget schema eller be om hjälp, och då är det främst hämtning från skola och fritids jag behöver assistans med. 

Nu kör vi en vecka till! 

Kommentarer

Populära inlägg