Nyårsdagen


Om man bor i Mörrum eller är engagerad i laxfisket är det idag nyårsafton, idag börjar det nya året. Idag gick startskottet för fiskepremiären 2022, och det är nu det börjar, och nu får det äntligen börja efter 2 års pandemi. Än mer viktigare är att idag för två år sedan fick jag hjälpa till att rädda ett liv, Mats hjärta hade stannat, jag var och är fortfarande SMS livräddare, jag var närmast - jag sprang till angiven adress med hjärtstartaren, fick för första gången i mitt liv utföra HLR tills ambulans kom, jag fortsatte medans de riggade upp hjärtstartaren och efter två smällar gick hjärtat igång. Jag glömer det aldrig, hoppas jag aldrig får vara med om det igen, men om det sker så ska jag göra mitt yttersta även då. Jag träffade Mats idag, hjärtat slår och han påminde mig att det är exakt två år sedan idag, de skulle fira och det gör det rätt i. 

Det var fint i Mörrum idag, om än lite jobbigt kännslo mässigt för mig, en del av mitt hjärta ligger i Mörrumsån och dagar som idag levde jag för, nu väntar en öjuvlig tid, med fol och fisk, och så givetvis väntan på blanklaxen, det är något speciellt! Den kommer 11 maj, där är jag glad att jag varot med och skapat nya traditioner, vi får se om de kvarstår med jag är stolt över det vi skapade med sång, musik och skådespel. allt för att bevara historien in i framtiden, i det även föra utvecklingen framåt såklart.        

Fin dag, men det känns i magen! Missförstå mig inte, det är en bra känsla, jag står för mina val, men det är lite som att se barnen växa upp, jag saknar en viss tid, glad för att vara i nuet och nyfiken på framtiden - sammtidgt! Lycka och vemod, i ett !   






 

Kommentarer

Populära inlägg