Tretondagsafton

Första dagen på jobbet igår efter ledighet och lite sjukdom!  

Jag ska vara ärlig, för mig känns det faktiskt sådär. Inte för att jag har några problem med att komma tillbaka till jobbet, tvärt om, älskar finnas i ett sammanhang och gemenskap, älskar att jobba men jag känner mig blåst på allt jag skulle gjort under ledigheten, mest träningen som uteblev. 

Jag hade planer. Jag skulle hinna med träna, fixa lite hemma, träffa vänner, ut och äta mm. När ska jag nu hinna med det, just det där med att träffa vänner är svårt att få till lycker jag, om alla kännde alla skulle det vara lite lättare. Jag försöker också tänka att det inte är enbart mitt ansvar, de andra parterna har också ett ansvar om de önskar ses. 

Men det som varit bra med att vara sjuk, det är att jag faktiskt har vilat, jag har hunnit kollat på serier och fått läka ut infektionen. 

Vi har som bekant 4 barn i denna familj som har 4 olika föräldrar uppsättningar,  90% av tiden är det inga bekymmer alls, men de där resterande 10% kan vara just så besvärliga som Ni säkert kan förställa Er! Haft en del diskussioner som (jag tror) inte hade uppstått i en vanlig " alla barnen tillsammans familj", nu vet inte jag det men troligtvis inte. Diskussioner är bra, det tar upp saker och det reder ut saker, men det kan också ta upp nya saker som kan lämnas obearbetade, lite så känns det för mig.     

Året kanske inte alls har startat som jag önskat, med infektion, vila från träning, kass väder, och lite huvudbry över diverse saker som gjort att humöret inte varit på topp, det där positiva synsättet jag skrev om häromdagen får jag kämpa för att upprätthålla! 

Så nu känner jag mig sjukt pepp på att dra igång det här året både privat och jobbrelaterat! 

Idag är en afton, trettondagsafton, vad gör man då ? 

Kommentarer

Populära inlägg