Rensa och Träna

Idag har jag fått allt gjort som jag hade på min hemliga "to do lista" i huvudet, som ingen annan ser men förväntas kunna. Vi har rastat Loke på olika sätt,  han har fått springa lös länge i skogen och i en hundrastgård med massor av intressanta dofter. Vi har varit på återvinningscentralen och tömt släpet, det för mig är ljuvligt när det är gjort, det är som att jag bli 2 kg lättare av att rensa och slänga saker. Jag städade bastun för inte så längesedan, det är som ni kan förstå inte i bruk som bastu utan används enbart som förråd, fast jag rensade en hel del är det massor kvar där inne, det är en del i pannrummet och det är en del i garaget, blir man någonsin klar?  

Viking gör sig snart klar att åka till sin pappa i två veckor, efter att han nu varit hos mig i två. Det är skönt att kunna hjälpas åt så det blir så bra som möjligt för så många som möjligt. Jag har fullt schema nu i två veckor, konferenser, jobbresa och skidresa som inte Viking vill följa med på, passade bra då Viking pappa behövde att han är där veckan som kommer win-win. 

Träning stod också på schemat idag, dels så kör jag en PT online sen har jag det Nordiska mästerskapet som kommer närmare och närmare. Teknikträning med kastning sen pass #4 i veckans gymschema blev avklarat idag, ben stod på agendan. Jag är inte alls nöjd med längden på mina kast idag, hade velat ha en metet till. Jag vet att jag kan lätt 1-1½ meter till som formen är just nu, om jag bara kunde få lite förutsättningar, träna med rätt redskap, träna med någon som kan och tagga till riktigt. Jag är dock väldigt nöjd med att kunna kasta utomhus idag, tom solen tittade fram i sisådär 3 minuter.   

Så nu när allt är gjort är det extra gött att slappa lite i soffan, skriva detta inlägg och snart göra mig klar för att laga vildsvin till middag. 


  

Kommentarer

Populära inlägg