1a dagen!

 1/1 2023! 

Inte ovant alls att skriva 2023, när man som jag jobbar på ett bolag med brutet räkenskapsår och vi har haft 23 sedan september, är det skönt när det fysiska året och kalenderåret är detsamma. En annan fördel är att vi upplever nyår två gånger per år. Detta årets ord (förutom stående mest viktigaste: Hälsa) är: MER, mer av allt, fira mer, träna mer, njuta mer, mer upplevelser, göra mer, jobba mer! Året börjar och slutade med en urinvägsinfektion från helvetet, men då jag tycker att vi alla ska välja ett lite mer positivt synsätt 2023 så väljer jag att se att jag börjar året med att vila mer, känna av kroppen mer istället för att vara deppig över att jag inte kan börja med träning. Jag är också en av de som är tacksamma för att närakuten i Karlshamn var öppen och bemannad nyårsafton så jag kunde få penicillin utskrivet och glad för att det finns apotek som har öppet på röda dagar. Jag var säker på att jag fått njurbäckeninflammation men så långt hade det inte gått denna gången. igår kväll var en mardröm, det var nog tur i oturen att de vi skulle fira nyår med blev magsjuka så vi fick ställa in firandet och vara hemma, jag mådde helt ok fram till kl 24 sen började det bli obekvämt, riktigt obekvämt, då tror jag mig ändå ha en hög smärttröskel. Jag mår ok om dagarna, känner dock av i kroppen att jag har en infektion i den, andningen, kondisen och allmänhälsan, nu håller jag tummarna för att penicillinet verkar och denna natten blir bättre än de senaste två. 

Vad ska vi får ut av 2023 nu då! Jo om jag får bestämma, så ska vi ska vara snälla, omtänksamma, göra goda gärningar, vara öppna och vi ska se saker från en positiv synvinkel. Jag personligen ska kanske, jag säger inte att jag ska får då blir det ett tvång men kanske ska jag ta båtkörkort, kanske gå en hundkurs, jag vill gå någon egen utvecklande kurs, kan vara yrkesrelaterat eller privat, jag ska tävla, jag ska träna. Vi i familjen ska göra mer saker, vara ute, vara i naturen mer, äta ute, kanske sova ute, eller nu tar jag i så jag kräks, jag vill verkligen inte sova ute, men jag vill absolut göra mer saker ute. Jag vill att vi ska vara mer aktiva fysiskt och mindre aktiva med skärmarna, mobilerna. 

Jag ska också göra mitt bästa för att hålla min hälsa 2023, jag ska gå ner lite i vikt, genom en mer balanserad kost och träning, så mina knän får lite mindre belastning och så mina byxor passar igen ; )

 let´s go 2023.  

Kommentarer

Populära inlägg