Kommer inte ifatt!

 Kan det vara åldern? Eller är det bara mycket just nu? Min hjärna, hjärta, nerver kommer inte i fas och ifatt i samma veva som tiden rullar på. Jag skyller allt på flygförseningarna i söndags, jag kom helt i ofas med livet då. Ibland känns mitt liv minutplanerat och tänk då en backlogg på 4 h, sabbade systemet totalt. Jag behöver få mina timmar sömn och återhämtning. Känt mig trött och med det lättretlig, stressad, snäsig och känslig, och att känna så när jag har massor att göra gör mig inte mindre stressad. 

Jag kände nästan att allt jag skrev om hur härligt det var att vara på väg någonstans, kunde jag ta tillbaka, men riktigt så långt vill jag inte dra det. Jag behöver bara komma ifatt lite. 

Idag har varit en bra dag för att börja komma ifatt och landa lite. Dels fick jag mycket gjort på jobbet igår och dels vi har suttit i bilen i 10 h och då finns det inte så mycket att pyzla med förutom att läsa, kolla och svara på mail, och lyssna på podd eller ljudbok. Som vanligt att åka med min man är som att delta ofrivilligt på 20 olika möten ungefär, telefonen ringer konstant mellan 8-17, nästan så jag börjar hänga med i hans snack vid detta laget. 

Jag får skylla mig själv såklart med att känna mig stressad, det är lite typiskt mig eller oss att boka in så mycket på kort tid, Norge och sen direkt Skidresa och sen några veckor därefter Island, och ja just det, så har min man 20 resdagar i månaden där emellan. Med hans resdagar behöver jag inte stressa med själva resandet eller packning men dock familjelogistiken som ska fungera oavsett. Jag tror även mörkret gör sitt, det är mörkt när jag kör på morgonen och det är mörkt innan jag kör från jobbet, men det vänder nu, nu blir det snart ljusare och ljusare, det längtar jag efter. 

Jag fick till 2 träningspass idag, ett kort ben-pass på morgonen och ett armar/axlar nu på hotellet i Bollnäs, då har jag fått in 4 styrkepass denna veckan och vi kan se fram emot att åka utför i några dagar nu.     

Kommentarer

Populära inlägg