To day is a good day!

 Alltså vilken bra dag jag haft, och helg också för den delen, jag har sagt många gånger att jag eftersträvar harmoni i vardagen och de få gånger jag lyckas känna det är lätträknade, så jag passar på nu, just nu, att vara lite nöjd med tillvaron! Var inte oroliga ni som tycker det är jobbigt att läsa om andras lycka,  det vänder säkert snart så jag också blir lite bitter, tvär, sur och drar fram jante ur rockärmen! Men tills det sker tänker jag njuta varje sekund. 

Hämtade Viking idag och livet blir såklart mer komplett när jag har skaran samlad än spridd på olika håll, det gör sitt för min harmoni. December månad är verkligen ljuvlig, det är lätt att få upp barnen på morgonen, det är bara fråga Zeke "vilken lucka ska vi öppna idag?" och så vips är han vaken. Barnen är också ute mer när det är snö, som nu, de är ute frivilligt och leker med alla 100 olika snöfordon det känns som om vi har i hela trädården, det är pulkor, tefat, snowracer, snowbards, mattor, en ny favourit är en åkmatta de fick av min svägerska förra året - den går som ett skott! 

Om jag verkligen vill kan jag såklart hitta massor med saker att vara lite deppig över men som överkuggas av allt som känns bra just nu (ofta är det ju tvärt om) pergulan på baksidan brakade ihop i helgen, strömmen gick idag igen, pengar bara flyger iväg i dessa tider och jag är sötsugen som attans! Det där sista är inte bra alls, jag har just avslutat min PT online tjänst för denna gången och vips på dagen så blir jag sötsugen och hoppas över träningen - attans! 

Nu ska vi börja runda av dagen, själv gör jag nästan alltid det med att kolla mailen, gillar inte vakna eller börja jobbdagen med massor av oväntade mail. Sen har jag en period på kvällen som jag trivs att jobba på och där jag får bra flow, oftast mellan 21-23, det är betyrligt lättare för mig att beta av jobbsaker mellan 21-23 än mellan 17-19 då det är som mest liv o röresle här hemma. 

nu kommer en nackdel till, fast den har också helt klart övervägande fördelar så det hamnar ändå på plus sidan - måste ut med hunden, det är -10 ute !  

 

Kommentarer

Populära inlägg