Lugnt 2022

 Jag har inte tagit det så här lugnt på år och dagar! Jag kan inte minnas när jag varit hemma så här mycket och faktiskt också varit ok med det. Jag har inte tränat på två veckor nu, vilket är jobbigt på det sättet att jag tänker på hur mycket jag tappar i kondis och styrka men på ett sätt är jag helt ok med det. Jag tror att jag tycker det ändå är ok för att jag har varit krasslig i dessa två veckor och det är inte riktigt bra ännu, jag hostar lite men annars börjar jag först nu känna mig som mig själv igen. Det här med att känna mig som mig själv är på gott och ont, det är så att hjärnan börjar ticka igång på allt som jag vill göra, borde gjort och tänker göra - samtidigt, helt plötsligt kan jag inte bara sitta still, vara hemma och vara ok med det, det måste hända saker och det gärna nu!  

Jag vet fortfarande inte om jag vågar jogga Sylvesterloppet på fredag? Kanske om jag byter till den korta sträckan, då kan jag lufsa runt utan press, inte för att jag har någon press på mig om jag så skulle springa milen men 5 km är ändå "bara" 5 km, vi får se, jag vill gärna springa. 

Jag funderar på om jag ska försöka ta det lugnare 2022, alltså verkligen försöka att inte pressa in så mycket som möjligt, vad tror ni om det? Jag kommer per automatik ha det lite lugnare 2022 då jag har gått ur 2 st styrelser, 1 st insynsråd och jag har inte anmält mig till någon kurs alls (ännu) Förra året hade jag jägarexamen kursen hela vården, året innan dess var det fisketillsyningskursen och året innan dess var det 25 poäng i hållbart skogsbruk på linne universitetet, så har det snurrat på ett tag. Men det finns saker jag vill lägga mer tid på och som jag kommer behöva lägga mer tid på, viktigast är barnens aktiviteter, där kommer det behövas mer tid, engagemang och inte minst körning. Sen vill jag lägga mer tid på min egen träning, eller åtmindstånde samma tid som detta året, målet för kommande år är att bli starkare, våga tunga vikter.  Jag skulle också vilja gå en kurs med Loke. Ja ni hör ju, mitt ta det lugnt år kanske inte blir så lugnt ändå : ) 


        

Kommentarer

Populära inlägg