When life gives you lemons!

V 44, Höstlov! 

Vilken härlig vecka, jobbat hälften och varit ledig hälften, välbehövligt för mig. Jag är full av energi. jag kan t.o.m sakna att inte vara på plats på jobbet idag, det är en go känsla, Det är så mycket jag vill göra, och så mycket möjligheter. Jag jobbar med så roliga saker i livet just nu, sådant som passar mig som handen i handsken, jag får utvecklas, vara kreativ, organisera, sväva iväg men ändå vara operativ. Jag har även trevliga kollegor, vilket är det absolut viktigaste på en arbetsplats tycker jag, jag har många, jättemånga kontaktytor och kollegor, vilket också passar mig fin fint. 




Idag är det fredag och på fredagar ska man ha en go känsla och gå ut från arbetsveckan i topp, jag skrev det för någon dag sedan "man ska sluta på topp" då menade jag sluta veckan, inget annat!  Jag är på god väg att behålla den känslan även denna fredagen. Att inte vara rädd för att må bra och känna att det känns bra att viktigt, alltför många vågar inte ta ut glädje då de är rädda att det ska "ryckas bort" från dem, att det liksom inte är ok att må för bra för då kommer karman och slår dig i ansiktet direkt, jag kan absolut tänka så ibland också. Men vi måste ta vara på de stunder vi känner oss på topp, harmoniska och lyckliga, de stunderna är enbart framgent här och där, så passa för allt i världen på att ta vara på dem. och ja säg att du är glad och så händer något som gör dig mindre glad, det värsta som kan hända är att du varit lite glad innan, och man kan inte vara glad i onödan! Det var den moraliska predikan för idag, dagens livstips från Ida-Maria (den knyter an till rubriken) 

Idag är det skridskor, packa, träna och sen...... AW på G, som jag längtat. Längtat efter att gå ut och äta gott, dricka vin och bubbla med vänner. Idag är det vänner, bekanta och helt okända som ska ut på en liten AW lokalt här i O-Town. För visst kan vi som bor i småstäder leva precis som man kan i hippa städer, nästan i alla falla, vi kanske bara inte har samma valmöjligheter men det där en mer en inställningsfråga. Vi har kanske inte någon solsida eller Stureplan, eller eftersom vi inte har några alternativ kan dagens ställe vara Stureplan för oss, ska tänka på det när jag sitter på Steakhouse här i Olofström idag, se om jag får en Stureplanskänsla, eller någon helt annan känsla kanske. 
Vi har det vi har och det viktigaste är att vi "använder det, så det får finnas kvar. 

   

Kommentarer

Populära inlägg