Vänner är livet! 

Måndag och ny vecka är här! Kl är 21:00 och jag har fått in allt jag önskat, jobb,föräldramöte, mat, träning, promenad med Loke och t.o.m. hämta paket på direkten. 

Idag Kom jag iväg tidigt till jobbet, var i Älmhult redan 07:10 vilket jag tycker är ljuvligt. Komma först, öppna kontoret och tända upp med en färsk kopp kaffe i lugn o ro, det är grejer det. Nackdelen som är denna årstiden är att det är mörk när jag kommer till jobbet och mörkt när jag sätter mig i bilen för att köra hem. Jag har dock just upptäckt tjusningen med ljudbok, viket förgyller min pendlartid. Antingen lyssnar jag på bok eller så pratar jag med en vän hela vägen, jag har alltså inga problem med de 4,2 milen jag har till jobbet.

I fredags hämtade jag Viking hos en kompis, en vän som han har gemensamt intresse med - jakt! och det var en sprudlande Viking jag hämtade. Jag kan inte beskriva hur härligt det är när han bubblar och är på gott humör. Jag har en En speciell elvaåring med egna tankar, egna åsikter, ett humör som ibland får mig att bli tokig och ibland får mig att kikna av skratt. Det är så häftigt när ens barn blir egna personligheter och blir ”mini människor ” jag kan fortfarande inte tänka mig den dagen då han har jobb, bil, körkort, egen bostad, flickvän, men jag antar att det säger ”swish” så står jag där och är på G att bli farmor. Swish lär det ju bokstavligen talat säga några gånger till genom livet ; ) 

Barnen har fina kompisar och det är jag ännu så länge glad för (peppar,peppar). Att ha vänner är Viktigt genom hela livet.

Kommentarer

Populära inlägg