Strong man och grillrök




Veckorna bara flyger iväg, kändes som jag skrev igår, men det var visst en hel vecka sedan! Och vilken vecka det varit. Jag har längtat efter Vecka 46 sedan jag började på mitt nya jobb, det är en väldigt speciell vecka för i Älmhult, tänkte nog inte säga så mycket mer än att det varit en intensiv vecka och lärdomarna inför nästa år är många, vi är nöjda - jättenöjda! Jag har haft en lärorik och bra vecka på många sätt, träffat nytt folk, haft bra möten, jobbat i drift, skrattat och varit trött i en härlig kombo. Jag ljuger om jag inte säger att det var skönt när fredagen kom. 


Spela spel har blivit lite av en favorit här hemma, om än att detta nya var lite för strategiskt för att en 11-åring ska orka hålla fokus uppe i mer än 20 minuter! 


För mig var det Älmhult tur och retur 6 dagar denna veckan då jag och Viking styrde bilen ditåt igår också, jag hade sedan länge köpt biljetter till finalen i Sveriges starkaste man 2021 jag och 698 andra som lyckats knipa de sista biljetterna. Jag försöker planera in att göra saker själv med Viking ibland, Zeke får sin beskärda del av egentid med både mig och Andreas men det är värre att hitta tid i varannan vecka träsket, men som sagt denna helg fick vi till att hitta både egentid och att se ett arrangemang vi båda uppskattade. Vi tittade på stora extremt starka karlar som lyfte extremt tunga saker! Vilka idrottare de är, vilka prestationer vi fick se, men även skador i form av brusten biceps (av favoriten) och skadat bröstben. En svimmade efter apollopressen, en tappade balansen och fick stången med 160 kg på ryggen och vid lastbilsdragningen tog en i så han däckade och spydde!     




Denna veckan har jag inte fått till träningen som jag önskat, det har blivit bortprioriterat och jag har mängder med ursäkter, jag har jobbat kväll, jobbat sent, Andreas har varit borta i några dagar och då är det svårt med logistiken. några pass har jag dock fått till och det är helt Ok, jag är nöjd ändå. Idag fick jag till träningen och jag var så stolt över att jag körde 70 kg i knäböjen tills jag kom att tänka på att i går såg jag de tävlande pressa upp 170 kg på raka armar över huvudet och genast kände jag mig svag, nu måste jag bli stark, marklyft, puspress, knäböj och bänkpress ska bli mina bästisar.  

Efter gårdagens evenemang med Viking skulle han åter till sin pappa för att kunna jaga tidigt idag. Jag och Andreas mötte upp några vänner för att gå ut och äta, vilket enbart var möjligt för att mamma återigen ställde upp som barnvakt som så många gånger förr. Jag trodde vi enbart skulle på Steak House och äta vanlig  meny, men väl där var det live musik och deras egna julbord, så mysigt.

Idag var det strålande solsken och jag kände för att pyssla, sätta upp belysning och grilla, jag visste att både min bror med familj och svärmor var på intågande så vad passar bättre än att göra utemat! Jag är alltid nöjd när jag hinner med det jag vill på en dag och idag har varit en sådan dag. Jag har plockat mossa, gran, tall, kottar och blåbärsris som jag gjort 3 kransar av och andra dekorationer. Alla alster har fått ljusslinga och adventsstaken är uppe även på kontoret. Min bror hjälpte oss få upp en lampa som jag haft på Todo listan i ca 8 månader, jag har tvättat så jag ser botten på tvätt korgen (ni som vet hur det känns - ni fattar!) Det blev klart extra tvätt eftersom den enda nackdelen med vedeldning är lukten, allt måste ju tvättas efter. summan av summarum är en kanon helg och bra veckan bakom oss och nu taggar vi om för att göra det bästa av den som nu kommer. Är det något som är lika för oss alla är att vi får 24 nya h kl 00:00 varje natt och många av oss (troligtvis alla som läser här) är privilegade nog att kunna göra sitt absolut bästa med dessa timmar. 

    






Kommentarer

Populära inlägg