Räven & 1 Dec

Jag måste börja med att dementera gårdagens uppgifter, det var inte lodjuret som var tillbaka den var en räv. En räv fångades på vår övervakningskamera i full action med att sno Lokes märgben. Räven har också roat sig med att dra ut Lokes fårfäll och försökt att gräva sig in under hundgården (den fattade troligtvis inte att det fanns en öppen grind). Loke har varit orolig hela natten, skällt och "varnat", antagligen för han kände att den tjuvaktiga räven var i knutarna. 

Idag är en historisk dag, vi har en kvinnlig statsminister! trodde det skulle bli mer uppståndelse kring detta, men på samma sätt tycker jag det är naturligt att det sker, så varför skulle det bli någon uppståndelse?! Nu vill jag inte gå in på politiken hon för den är jag inte kompatibel med, jag tycker även det är synda att hon vid en presskonferens igår sa att "det är ju ingen annan som vill bli  statsminister",,,, - Big no no att nedvärdera sig själv, nu är du vald Magdalena, det är din skyldighet att äga rollen, spelar ingen som helst roll om det inte finns några andra kandidater, du är nu Sveriges Statsminister, säger det igen - Äg det! 
jag vet hur det känns, jag blev 2017 den första kvinnliga platschef i Mörrum - jepp det är att likställas. Det blev inte så mycket uppståndelse när jag tillträdde heller, men samma sak där för mig var det naturligt och inget märkvärdig, dock kommer det stå i historien för evigt, inte samma sak ? jo, absolut, same same! ; )     

Idag har jag haft en väldigt bra dag på jobbet, bra möten, bra dialoger och trevliga kollegor som förgyller mina dagar.  Att köra till Älmhult på morgonen dock var ingen höjdare, det kändes som en evighet och nästintill farlig, snön bara yrde, inga spår, ingen plog och mörker, funderade på att vända hela vägen till Lönsboda.  

Dagen avslutades med de grymma kidsen i KSK som jag har privilegiet att få träna varannan vecka.   De var inte många men de som kunde och var modiga och grymma genom att trotsa vädret och begav sig för att både jogga och köra hinderbana, jag försöker hänga på!  



Nu mina vänner är adventskalendrarna uppradade, nissen har flyttat in och December kan komma och avsluta detta år. Va i hela friden tog 2021 vägen?  

Välkommen 1 Dec, den enda månaden det är lätt att få upp barnen på morgonen. 
 

Kommentarer

Populära inlägg