Kostar att ligga på topp

Idag har jag för andra gången på kort tid trotsat min rädsla att vara ute i mörker, jag joggade min milsrunda nu på kvällen och det var inte ett dugg läskigt med pannlampa, reflexjacka, blinkande lampor, hund med samma utstyrsel och extra reflex. Loke är mindre nöjd med all utstyrsel, men han gillar att springa. När vi kom tillbaka upptäckte maken att Lo-djuret är tillbaka här kring tomten igen, den stod och tittade på honom när han kom. Jag tror att det där lodjuret är intresserad av Lokes märgben som ligger i hand hundgård. ska se om vi kan rikta en kamera mot den sidan så vi kan fånga hen på bild. 

I morgon tisdag är det invägning igen, och det ska bli spännande att se, tycker själv att jag varit ganska duktig förra veckan, jag förutom i lördags, då hade jag lite för roligt och både en och tre drinkar slank ner. Men jisses så skoj jag hade, det var längesedan jag dansade, eller lekte virvelvind kanske är mer rätt, som i lördags. Är det så att man tål mindre ju äldre man blir? jag orkade inte göra ett smack på hela söndagen, ville bara sova och det är super läskigt. Att en kväll som råkar bli lite sen ska fördärva 1½ dag, för jag jag var inte mig själv förrän efter lunch idag?  Men som sagt jag hade så skojigt så det kan det väl vara värt, att vara lite trött, men det kostar som sagt. Jag kände mig som kung i baren på lördagen och på söndagen var jag degraderad ner till ladan ; ) 

Ny vecka nya möjligheter igen, snart har måndagen gått, tisdagens nya 24 h är snart här - förvalta dem väl! 

Kommentarer

Populära inlägg