Äta sommarlovs känsla.

Älskar när jag får in mycket av det jag gillar på en dag, som idag. först sovmorgon till kl 8, frukost med killarna innan jag drog iväg till Älmhult. Idag var det en photoshoot på agenda. Självklart hade de klarat det helt utan min närvaro men jag ville så gärna vara med, se hur vi gör på IKEA Hotell och ja så klart vara med och rodda lite. Att jag måste lägga fingrarna i blöt både här och där är oundvikligt. Vi hade en jätte trevlig dag.  Här nedan har Ni teamet från oss som var med idag, sen hade vi en grym familj som var med, de var tålmodiga och levererade hela tiden. Det är inte så lätt att agera och leverera känslor mot en kamera i 5 timmar på kommando. 








 

Efter det mötte Tindra upp i Älmhult och åkte med mig hem för att klara av sista veckan i skolan innan lovet. Zeke hade hunnit vara med på sin allra första fotbollsträning och det hade också gått lysande, han är grym på idrott, det har han inte från mig vill jag lova. Han hanterar fotboll, innebandy och hockey som han inte gjort annat under sitt 5 snart 6 åriga liv. 

Nu till en lite tristare grej som jag tycker är skit med pandemin, och något som det inte pratats något om. För oss som har stjän-familjer och väldigt många kontaktytor då vi har barn på olika håll är det inte helt lätt att hantera situationer korrekt. Nu skulle jag vilja säga att vi är lyckligt lottade som reder ut det mesta oss vuxna i mellan, tänk de som inte komunicerar med varandra!  

Som nu exempelvis kan inte Viking  komma till mig imorgon, då han varit sjuk och hans pappa också är sjuk och ska testa sig i morgon. Under den tiden vi väntar på svar kan vi inte byta familj eller viking vara i skolan så klart. Hur trist är inte det, när man längtat en hel vecka och så kan det dröja ytterligare en i värsta fall (eller kanske bästa) Här kan vi ju då välja, välja att så klart byta som planerat och då kanske smitta oss andra, vad är rätt och vad är fel? Nu ser jag det i vårt fall inte som ett problem, Viking har det jättebra där och jag får ta igen den tiden sen, vi är väldigt flexibla med det där. Vi resonerar båda att vi ska begränsa smittan om vi kan. Men tänk om vi inte haft det så, viking kom hit och kanske smittade oss andra, vi kanske inte visste om det och alla gick till vardera skola och jobb = 4 barn som träffar ca 30 andra människor per barn och vi går till jobb och har dessa kontaktytor, Tindra och Wille har i sin tur andra föräldrar och släktingar som de så kan smitta det till och så är karusellen igång. Inte helt enkelt ändå. Vi har valt att göra så här så hoppas vi att de blir friska snart. 


en helt annan sak, beställde just avslutnings kläder till alla kidsen, Andreas tror inte de bryr sig om de har nya kläder på avslutningen eller ej (i år är det ju inte en enda avslutning) men jag hävdar motsatsen. Skolavslutningar ska vara speciella, de ska vara ljusa, dofta syren och lupiner hör till. Det ska vara nya kläder och pirr i magen. Det är så jag minns mina tidiga avslutningar och det är så jag vill att mina barn ska minnas deras. Även om jag tror aldrig de får samma känsla eftersom de går i betydligt större skolor än vad jag gjorde, jag kan ha fel. En fika på sin avslutning är ett måste, glass eller på konditori. Jordgubbar och bad i sjö hör också till. Ni hör ju, jag har mycket att stå i om fyra barn ska få denna känsla på en och samma dag dessutom, phu! kan ju dock bli helt annorlunda förstås, det finns andra föräldrar som kanske har andra planer och det finns elaka sjukdomar som kan sätta stopp för alla mina men drömma om den äkta känslan kan jag få leva på lite.        




Kommentarer

Populära inlägg