Åhus och trappan

Då var det fredag igen, en välbehövlig sådan. Jag ser fram emot sovmorgon i morgon! Zeke har haft en olustig vana att vakna kl 4 och skrika MAMMA tills jag kommer, sen somnar jag oftast i hanns säng. Han madrass är inte anpassa efter min vikt kan jag säga så det är oskönt för mina höfter, jag är sen helt slut när jag två timmar senare ska stiga upp. Oftast vaknar jag numera av att Andreas ropar LOKE utanför dörren så han ska komma in ifrån sin morgon kisstur, det är alltså en ny era här i huset just nu. Det där variera lite med Andreas jobb faktiskt, när han jobbade hemma hela 2020 så kunde han dra sig till att stiga upp 06:30, vilket är länge för att vara Andreas. Nu är kryper klockan tillbaka hela tiden 05:40 tror jag den är på nu. Men visst, vi kommer oftast upp alla kl 6 och kl 06:30 är det lämning på lite olika ställen och kommer vi  iväg och då får man mycket gjort de där första timmarna på dagen.  

Jag längtar jag lite extra efter morgondagens inte behöva stiga upp tidigt stund, jag behöver det just nu, ladda batterierna och tanka energi. Jag har haft en jättebra vecka, så inspirerande och varierande. Och ja jag får vara med och synas och höras här också, ni kan vara lugna ; ) 



I morgon ska vi till Åhus för att kolla på ett hus, fast mest husets planlösning då, vi ska inte köpa hus i Åhus, men det har byggts ett fint hus som vi är lite spekulanter på att kopiera detta till viss del, vi får se hur det går. Vi tänkte passa på att köra tidigare för att äta lunch i denna stad när vi ändå är där, har ni bra tips på det så skicka gärna. Det är morgondagens plan. Söndagen är planerad med jobb, då ska jag till Älmhult för en photoshoot, det ser jag också fram emot. Trevlig helg. 


  

Kommentarer

Populära inlägg