Vem sa att lycka inte kan köpas för pengar?

Ja säga vad man vill men ibland, för oss privilegade människor i världen, är materiell lycka ibland trevligt. Och när jag menar oss, så menar jag verkligen alla jag känner, ja -så bra har vi det. Vi kan köpa vad vi behöver, kanske inte alltid allt vi vill och önskar men det vi behöver och lite därtill - Jag tycker vi skulle vara lite mer tacksamma för det mellan varven. Vi har unnat oss en ny tvättstuga hemma som jag är super glad för, den blev så fin. Nu har det varit en krokig väg dit men slutresultatet är fantastiskt. Detta har jag ock snickarna designat ihop. Jag tillbringar mycket tid i just tvättstugan och det är just nu en fröjd att gå in där. Jag har till och med haft 2 av veckans 3 styrelsemöten här inne - den enda platsen jag får vara i fred på under kvällstid.    




Vi har  titta på åtskilliga hus genom åren, och jag har velat flytta, men nu har vi snart gjort om hela huset och det känns lite som att det får komma ut ett verkligen speciellt hus om jag äns ska ta mig tid att titta på ett annat hus nu. Så klart är det inte okomplicerat för oss att flytta då det ingår en hel del logistik och ansvar bakom med hänsyn till barnens övriga föräldrar, livet måste ju fungera så smärtfritt som möjligt. På ett sätt har jag förlikat mig med att bo i detta hus i Olofström ett tag till, men jag har också kommit till insikt att jag kanske inte har tid kvar för att uppfylla alla mina boende önskningar. Jag vill bo i en herrgård, en gammal skola och ett nybygge. Jag kan få till det om jag vinner på Euro Jackpot och kan köpa allt samtidigt, ha flera hus lite här och där, gött att ha drömmar ändå Men det blir som reklam "det är jobbigt att vara miljonär" tänk va mycket och städa och hålla reda på. Jag tror att det är den del av tjusningen med livet, att vissa delar är lite längre ifrån att uppnå, att hela tiden ha drömmar kvar.


Kommentarer

Populära inlägg