Goa dagar & kokekaffe

 Jag har glömt hur härliga dagar dessa mellandagar är! Som jag skrev tidigare så är det inte allt för längesedan det alltid var jobb just juldagen och flera av de dagarna som följde. 

Idag sov jag som vanligt, när det är helg, till kl 9, sen kaffe i soffan med massor av mys med minstingen som snällt väntar där med sin Ipad tills jag vaknat (ja Andreas är vaken med honom, så han sitter inte själv. Idag var det underbart krispigt ute, det var vitt av frost och härlig hög luft så det  bestämdes (ok jag beslutade)  att vi tar en lång promenad in till by för byte av storlek på en av juniors julklappar. Sagt och gjort så drog vi på oss och tog fram vagnen med en fårfäll i och började traska, 12 000 steg senare var uppdraget utfört, vi fått lite kvalitetstid samt motion win,win win ! 

Årets julkapp var ju ett stormkök, vad jag önskar jag kunde säga att jag använder ett sådant ofta, men då ljuger jag. Jag önskar att jag från nu kommer börja använda det! Det är något visst med att elda, vara ute och laga mat ute, det hat 2020 verkligen satt ljus på. Det har helt plötsligt blivit trendigt med friluvsliv, vilket inte kunde komma lägligare, kanske inte är en slump !?! 

Jag skulle verkligen vilja läsa mig att göra det perfekta kokekaffet ute över öppen eld. Kanske skulle jag ordna en kurs i detta, anlita en expert som lär ut detta ,,,mmm,,, det ska jag göra! 



Kommentarer

Populära inlägg