Vår tid är nu!

 Alltså vad ska vi göra ? just det vi ska inte göra något, inget, allt är förbjudet, förutom att lämna, hämta på skola/förskola, handla på maxi!?, apoteket och ullared får vi inte glömma, det är helt ok. Våra 3 barn med andra föräldrar är med dem denna veckan, med sina sambos och respektive släkt - hur ska vi hantera detta ? Träffa bara din familj i vår familj blir det väldigt många familjer som träffas utan att jag har något att bestämma över - eller ? skulle vi tvingar barnen att välja i pandemi tider ? Nej det hör ni ju själva det går inte. Vad jag vill komma till är att det känns oundvikligt att inte bli drabbad just nu, att bara umgås med sin familj är inte så lätt. Jag tror heller inte på att barn inte smittar, klart de gör, de kanske inte blir sjuka men de kan ju ändå smitta.  

Att vara människa är lite knepigt just nu, eller kanske väldigt enkelt om vi vänder på det. Det har kanske aldrig varit enklare att vara människa, bara att vi är så bortskämda att vi inte fattar det. Vi tror att det är normalt och en mänsklig rättighet att flänga runt som vi gjort och "ta för oss" och slita ut vår planet, egoistiskt och omoget, ja ink mig själv! 

Just nu går det inte göra 100% rätt, vi gör så gott vi kan så får det vara bra nog. lite personliga erkännande,  det kan hända att jag tjuvröker lite då och då, jag vet att det är fel och obotligt korkat, men jag gör det ändå, jag springer gärna 1 mil ute i skogen, det är bra ändå gör jag det för sällan. Jag dricker läsk och äter godis ibland, också väldigt onödigt, klarar mig bra utan, men jag gör det ändå. Jag köper ibland saker jag inte behöver, jag slänger ibland mat och ibland glömmer jag lägga i eco mood på bilen när jag kör - ja ni hör ju, jag gör fel saker nästa dagligen, men vet ni vad, det känns ganska OK ändå. Allt är ju val vi gör och vi strävar hela tiden efter att bli bättre. 


Jag ska bli bättre på att fiska mer, laga mat ute mer, träna ännu mer, kontrollera mitt matintag mer. Ja denna listan kan göras lång, jag vill vara mer aktiv med barnen, pyssla mer, upptäcka mer, lära dem mer. Men jag är helt på det klara med att det är ok att inte vara helt ok, att allt blir bra fast det kanske inte blir som det var tänkt. Att saker inte blir som det är tänkt är en riktig prövning för mig, jag kan fa kortslutning och kan bli avstängd i sinnet om saker inte blir som JAG tänkt. Men jag älskar också spontanitet och att inte planera långt fram - motsägelsefullt ? det tycker inte jag, men jag kan förstå att det kan vara förvirrande för dem i min närhet. 

Nu har jag svamlat klart för ikväll, borde gått och lagt mig för 50 minuter sedan, jisses så busigt utav mig, uppe till kl 23, nej vet nu vad, dags för tant att gå och få sin sömn. Om ca 4 h kommer jag vakna av att minstingen säger mamma,,, den 2 sekunder senare MAMMA!!!!!!!!!!!!!!!!! och jag går yrvaket in till honom och så säger han "klia mig på ryggen", det är det han tycker är viktigt kl 3 på natten. 

Over and out 
     

Kommentarer

Populära inlägg