Vackra rosendala o brunabönor 

Har ni sett så vackert  ? 

Älskar hösten och gillar att jag nästan dagligen får se och uppleva dess prakt. Jag är fortfarande en soffpotatis som inte kommit igång med träningen efter hälsporre, så det vore en lögn att säga att jag upplever det på löpturen. Snart,,, snart,,,

Jobbmässigt börjar det lägga sig, jag börjar hitta min roll och mina åsikter, så skönt och tryggt. Kanske jag kan bli mig själv snart igen. 

 Har känt mig lite vilsen på sista tiden, och haft huvudvärk och lite nedstämd men nu börjar jag tralla lite och känna mig hemma å tillfreds. 


Ingen hemlighet att jag tycker det är toppen när barnen börjar att klarar sig mer och mer själva, när de kan hjälpa till och resorbera, Viking som snart närmar sig 8 år börjar gilla stå i köket, i tisdags stog han för maten och det blev riktigt bra! Brunabönor & fläsk, mumma. 


Haft fyra riktigt bra möten idag, möten som visar på stark framtidstro och positiva saker, det behöver jag, jag behöver känna att allt inte är en kamp, jobbigt eller svårt vilket tyvärr har varit känslan ett tag. 


Jag förespråkar verkligen människans egen kraft och tror till 100% att du styr dit liv själv men problemet blir när jag själv vacklar, vem backar mig ? Vem säger just det jag vill höra för att få mig på banan igen. Jag får många pusselbitar på plats från vänner och främst min man men ibland behöver jag den "utifrån". Tidigare har jag sökt denna bekräftelse på eget initiativ på mitt eget sätt, men på senare tid när självkänslan vacklat har det inte varit lika enkelt, detta beror nog på allt nytt, ny organisation, nya människor, människor som svikit mitt förtroende, människor som utnyttjar andra negativt. 

I morgon är det fredag! Saknar pink Friday ,,, måste ha ett nytt tema! Undrar om de på mitt jobb skulle uppskatta  kavaj fredag? Jeans fredag, Eller kör jag helt enkelt pink friday ?!?? Återkommer i ärendet ! 


Kommentarer

Populära inlägg