Hemnet! 

Jag erkänner, jag kollar hemnet varje dag! Vill jag flytta? Ibland! Var? Ingen aning! Varför? Därför! 

Jag kollar på hus och funderar på vad som är det optimala, tyvärr har vi inte friheten att välja fritt, våra områden är begränsade pågrund av val vi gjort tidigare i livet, det är bara så det är. 

Jag har flyttat en del i mitt liv, så det borde inte kännas så stort men det gör det. Att flytta är så mycket mer än att titta på bilder på hemnet, banken, säljare, köpare, mäklare, lån, kontrakt, renoveringar för att inte prata om att packa och packa upp! Som sagt jag har gjort det så många gånger, någon gång vill jag vara färdig flyttad. 

Jag vill hitta ett hus som jag känner mig hemma i, ett hus där jag längtar efter helgen och att få ha inneskor på mig o bara mysa runt.  Jag längtar efter ett hus där barnen enkelt kan ha kompisar och vi vänner utan krångel.

 Men var ? Vilken by/stad ? 

Jag vill ge mina barn lika fin uppväxt som jag själv haft, var gör jag det bäst ? Eller spelar det någon roll? Så länge vi ger dem trygghet och kärlek spelar kanske platsen ingen roll.

Om jag haft obegränsade med resurser hade jag nog viljat bygga mitt eget hus, men nu känns den tanken lite överväldigande. 

Jag skulle ju kunna bo kvar och "bara" fina mig i att så här är det, här bor vi, men flytt tankarna är svåra att släppa. 

Kommentarer

Populära inlägg