Otrygghet på den lilla rundan

Idag fick det bli en liten 4 km runda följt av lite hemmaövningar i form av burpees, knäböj, upphopp, armhävningar och så tricepsböj, fick ingen bild på detta spektakel, nedan är det närmsta vi kom: (jag la ner efter bara två försök då Zeke ansåg att telefonen är hans egendom)

Fast det är en muppig bild så ser jag nästan lite stark ut, ni kan vara lugna för det är jag inte alls, men jag jobbar på det! 

Idag skulle Andreas jobba lite så jag packade in alla barn i bilen och körde ner till Farmor och Terrassen i Karlshamn. Förberedelserna inför östersjö var i fullgång i hela karlshamn och även på restaurangen naturligtvis. 


Vi åt så vi storknade, Entrecote, revben, potatis, fasan, grönsaker och massa annat smaskigt åkte ner. 

Åter till min joggingtur, på min lillarunda idag upptäckte jag att det är några som slagit upp ett läger utmed rundan på en skyddad plats, ett tält på lastpallar, en eld, grejer överallt, två soffor som stått där sedan tidigare, luktade disel, skor mitt på vägen - läskigt! Jag tycker det är otäckt hur otryggheten kryper sig närmare, inbrott, stölder, barn som blir antastade och utsatta, jag blir helt knäckt när jag tänker på allt detta som kryper tätt inpå. I bland kommer känslan av att jag vill flytta, men var är det säkert att bo ? Var kan man ge barnen samma trygga uppväxt som jag upplevde att jag själv hade? 

Jag inser ju att det inte finns en absolut säker plats men jag hoppas jag bor i en kommun som gör allt för att uppnå det! Om vi som invånare inte känner oss trygga så spelar de andra focusområderna inte någon som helst roll. I Olofström är dessa, nära till allt, jobb till 1000 och barnen i centrum, dessa är bra men tryggheten är basplattan för både gammal och ung. 

Blir knäpp och jag utvecklar detta mer,,, måste tro på godhet och att det finns mer välvilja i världen än tvärt om. 


Ungarna fick själva välja middag idag, då ser det ut såhär; 

de gillar att beställa och nu när det är sommar ska de väl få ha lite lyx och få sin vilja också. 






Kommentarer

Populära inlägg