Inre stress

Att alltid ha något som maler i huvudet, ständig vara bekymrad och orolig är vardag för mig och ofta något jag kan vända till positivt då hjärnan går på högvarv alltid. Ett tillstånd vilket jag upplever som värre är den inre stressen jag känner när jag blir rastlös och bara måste få något uträttat, denna känslan botas enklast med träning, att fysiskt trötta ut mig själv gör att huvudet lugnar ner sig, låter det klokt ? Inte vet jag, så känner jag det. 

Att vara föräldraledig i nu över ett år har på många sätt varit härligt och skönt men  för mig har det också inneburit många dagar med rastlöshet, en känsla av ensamhet och irritation över att känna mig låst. 

Jag vågar knappt skriva det men jag tycker det är skönt de dagar det regnar på sommaren, då är det inte så många måsten, jag behöver inte klippa gräset, måla huset, rensa ogräs, åka o bada, sola och så vidare -knäppt va ? Däremot tycker jag om soliga höst och vinterdagar.

 

Kommentarer

Populära inlägg