Jogga bort träningsvärken

Igår var jag på gymmet, har inte varit där mer än 2 gånger på hela detta året! Jag har tänkt att säga upp mitt medlemskap länge, just för att jag inte använder det. Dock var det var riktigt skönt att styrketräna lite, svettades mer än när jag springer så jag får väl tänka över mitt " avsluta gymet beslut", är lite inne på att byta gym, men jag vet inte om jag kommer ha tid alls för något i höst. 



Idag har jag som resultat på gårdagen grym träningsvärk i framförallt låren, tänkte att jag skulle jogga bort smärtan nu på kvällen, har för mig att det brukar fungera, just nu efter att ha joggat 6 km är det ännu värre, stel som en pinne! 

Det där med att kombinera löpning med styrketräning är lite klurigt, min snitttid idag var sämre än på länge och hela första kilometern kändes låren som två klumpar vilka jag fick kämpa för att flytta på, sen släppte det och flöt på ok resten av rundan men jag kände mig tung och stel. I morgon är det vila 



Idag har jag ätigt brunabönor för första gången och jag gillade det. Jag har i 33 År inbillat mig själv att detta skulle vara "mindre gott", tur att jag nu ve bättre! 



Kommentarer

Populära inlägg