Söndag

 Får man dricka vi på en söndag? Jag är vuxen så jag gör som jag vill! Men är det inte lite märkligt att det anses som dryck man bäst förtär på fredag eller lördag? Eller är det kanske en förutfattad mening vi som bor i småorter har?  Eller kanske är det enbart jag som har den tanken, alla andra kanske är mer liberala i sitt synsätt?  Med vi som bor i småorter menar jag; vi som inte kan gå på bar/pub när vi vill, vi som inte har ett lokal hak i gångavstånd, vi som alltid måste köra bil var vi än ska. 

 Idag kändes dock oerhört lyxig och välförtjänt med ett glas vin till en av de godaste pizzorna jag ätit. Hann tom träna lite innan och nu kan jag då jäsa på soffan med gött samvete. 

Fast jag jobbade mer än hälften av helgen så har det varit en bra helg, hösten är här och det är ljuvligt. Viking har varit här och det känns alltid lite mer komplett när jag har dem hemma. 

Inte riktigt fulltankad med energi men ändå redo för an ny vecka. 


  

Kommentarer

Populära inlägg