Bakis utan fest!

Igår kl 00:45- jag undrade vad i hela friden jag håller på med! Återigen stod jag där, på ett evenemang och slet med att servera, ta ut disk, plocka undan, veja mellan dansande glada par, härlig musik i högtalarna, som jag egentligen helst också hade velat festa till. Varför hamnar jag alltid där, på evenemangen, jobbandes? Absolut en del av mig tycker det är kul, men det sliter något oerhört, tankarna som " I am to old" för detta och "nu får det vara nog" svepte förbi många gånger under kvällen. Har man inte jobbat 13h pass med fullt ös och 40 000 steg så han man nog ingen aning om vilken mental bergochdalbana det är. Det svänger ifrån "jisses så kul - kör vi", till "kan alla gå hem nu, jag är trött". Känslan är som att ha varit på fest då man känner sig bakis men man blivit rånad på själva festen! 

Jag känner en av de som var ljudtekniker igår och sa något i stil med " varför hamnar man alltid här ?", då var klockan ca 01:00 -  då sa han:  "för alla inte klarar av det", och det fick jag lite kraft av faktiskt, det är det som skiljer agnarna från vetet, pallar man trycket och står kvar, eller lämnar man skeppet och har en "skitsamma", "någon annan får lösa det" mentalitet. Jag behöver inte skriva vad jag föredrar och vilken personlighet jag premierar lite extra. 

Dock är det även en viss nöjdhet som infinner sig efter ett lyckat event, det är som vilken prestation som helst, man är nöjd för att alla gäster haft det bra, att kunden, bolaget och att allagäster ink artister är nöjda, det ger i sig en viss tillfredställelse, och såklart känslan av att man gjorde allt man kunde, vi slet tillsammans. Om jag ska tävla då vill jag också vara så förberedd som möjligt och veta att jag gjorde allt jag kunde, jag vill inte gå ifrån en tävling och känna att "jag kunde gett litet till, jag kunde tagit i lite mer" - nopp, det ska vara allt eller inget. Go hard or go home - och ja många går ju hem eller ställer inte äns upp! 

Varför startade jag inte ett eget eventbolag för 10 år sedan? Jag har hoppat runt på så olika positioner senaste 10 åren, platschef, försäljning och utvecklingschef, Hotell Direktör och nu Hotellchef - det verkar kvitta, jag står alltid där kl 01:00 en lördag och undrar "hur hamnade jag här" !  




Kommentarer

Populära inlägg