Söndag

Livet och känslorna har börjat återgå till det normala efter det sjuka som skedde för snart två veckor seda! Någon ville skada mitt barn! Den tanken förföljer mig, det är ett faktum, oavsett anledningen, om det nu var så att "pojkar är pojkar" som polisen sa (behöver väl inte utveckla vad jag känner kring den kommentaren!) bråk om vem som sagt vad, otur, eller ren ondska, faktum kvarstår att några ville skada mitt barn och gjorde det! Ska vi behöva leva med det, ska V behöva leva med det? Jag hoppas hans unga sinne ska glömma och förlåta enklare och snabbare än mitt, jag kan vara långsynt, jävligt långsynt om situationen förtjänar det! 

Idag har jag haft en ypperlig söndag, ja hela helgen har varit fin. Jag har tränat både lördag och söndag, vilket gör under med mitt humör. Vi har träffat vänner och besökt vårt nya hem. Fortfarande lite läskigt det där, vad har vi gett oss in på? Jag är dock helt övertygad om att det kommer bli kanon, jag älskar huset/skolan, och fast det kändes tomt och slitet idag när vi var där så ser jag ändå potentialen i det. Jag längtar efter att vi ska få tillträde och börja inreda och bo in oss, tror det är början till ett nytt kapitel i livet. Vem kunde ana att vi skulle bo i Asarum? Inte jag i alla fall, men nu ska vi det och det kommer bli kanon.   

Söndag igen, det betyder måndag i morgon. Det fanns en tid då jag älskade måndagar, nu jobbar jag för att komma tillbaka till det mind setet. 





Kommentarer

Populära inlägg