Dommen kom!

Så kom domarna till oss idag, att båda läggs ner! Inget förvånande då polisen ringt och meddelat mig detta innan, men ändå ett litet slag i magen. Min son fick fysiska slag och verbala hot och kommer bära med sig denna skräckupplevelse hela livet och förövarna får, inget! Jag hoppas de har vettiga föräldrar som berättat för dem om rätt och fel, jag hoppas de har vettiga föräldrar som straffat dem på något sätt. Jag är dock ytterst tveksam till något av det, då barn som har vettiga föräldrar inte slår och hotar andra barn. punkt! Jag hade då hoppats att samhället ska ta ansvar, men nej detta var inte grovt nog och killarna var  för unga! det var inte för unga för att slå min son, men de är för unga för att straffas - låter det rimligt ?  

Fokus får bli på att bygga starka, självständiga barn, det gör vi med kärlek och lite mer kärlek så kommer vettet av sig själv som en känd barnboks författare en gång sa. 

På tal om starka barn, det är så coolt att helt plötsligt ha en son som tränar mer än mig själv, som gör armhävningar som ett proffs och som springer ifrån mig som ingenting. Jag har längtat efter denna dagen! Jag har längtat efter att mina barn ska träna så jag kan följa med, men att den dagen skulle komma smygandes och ändras över vad som känns en natt det har jag inte varit förberedd på. Jag är just nu inte alls tränad, tvärt om, tung och konstant hungrig. Jag vet att det kommer en dag då jag tar tag i det också, men inte just nu. Just nu har jag lite för mycket spretigt att tänka på, det är hus försäljning, skolan som vi ska flytta till, skol byte för Zeke, jobb, körningar till aktiviteter och ett evigt puzzlande med logistiken. Tanken är att det ska bli enklare för mig efter flytten, att min logistik blir lättare att hantera, jag får närmare till jobbet och Zekes skola, Viking får närmare till sin nyvunna träningskärlek. Jag är dock beredd på att det kommer ta tid att nå dit, att det är mycket som ska landa innan något känns ok och till det positiva, men nu gör vi detta oavsett! 

Dags för ett nytt kapitel, nytt hus, ny ort, nya rutiner ,,, gagaaaaaa 

Delar av mig vill skrika "vad har jag gjort"..... medans den andra delen vill säga "NUUUUUUUUUUUU kör viiiiiiiiiiiii"

 

Kommentarer

Populära inlägg