Ikaros & Benny

Jag har fått Benny Anderssons låt "Nu mår jag mycket bättre" på mitt trall konto. Oftast har jag en låt på hjärnan när jag vaknar, oftast olika denna har dock varit kvar i två dagar nu och det tar jag som ett bra tecken. Den sjöngs exemplariskt av många fina människor på Gilla Karlshamns galan för några veckor sedan, som en "sång flash mob", sedan dess har den funnits där i bakhuvudet, 

"Nu mår jag mycket bättre, tack och lov att jag finns
Se på mig, jag är rasande bra, ja, jag mår som en prins
Vad vill du ha till middag? Kanske leverpastej?
Jag ska städa åt dig, när du faller för mig mår du så mycket bättre
Säg tack till var dag du får leva
Var glad att du är så normal
Ditt blodtryck är lagom och dina sorger, de har dött
Av samvetskval".......
 Nu vet ni det? Om ni inte har testat att alltid gå och nynna på en låt, gör det, det är ett bra sätt att sätta stämningen för sig själv, Jag lyssnar mycket på Björn Afzelius när jag är själv, jag gillar hans låtar och vissa fraser har fastnat i mitt huvud, så fast de är ibland ledsamma så kan jag ta fram dem och bli stärkt, Ikaros är en favorit och då ät det detta stycket jag älskar: 
Låt dina blommor slå rot där det finns jordmån
Låt dina växter få leva där de trivs
Lås inte in dina plantor i ett drivhus
Låt dem få slippa ett onaturligt liv
Låt den du älskar få pröva sina vingar
En dag så flyger din älskade rätt
Vill du bli respekterad av din avbild
Får du visa din avbild respekt '
Så fint tycker jag!
jag skrev för några veckor sedan att jag hade något på G, och det var inte roligare än att jag/vi ville köpa en sommarstuga, och jag hade byggt upp massa planer för detta, jätte fint hus! Men vi blev överbudade över min smärtgräns så det blev inget med det. Får se vad nästa projekt idé är, kan vara något helt annat, det varierar kraftigt från husbil, till sommarstuga, till nybyggen (det är ff aktuellt dock) till helt andra saker. 
 

Kommentarer

Populära inlägg