Hips don´t lie

 Vi gjorde Göteborg på 24 timmar i helgen, upp fredag eftermiddag och hem lördag lunch, vi fick precis det vi skulle. Vi åt middag på Moon Thai Kichen och det viktigaste och själva huvudsyftet var att vi grattade min vän Anna på sin 40 års dag! 40år, vilket innebär att vi varit vänner i över 25 år, sambos i 4 av dessa. Jag och Anna är oerhört olika på många plan men det är ingen som jag har kommit bättre överens med genom åren än just henne, jag tror vi kompletterar varandra bra. Jag upplever att det har fungerat så bra för att vi båda är prestigelösa, detta trotts att vi är individualister och tävlingsmänniskor. Anna är en genuint snäll person, hon vill alla väl och jag vet ingen som har ett ont ord att säga om denna fina människa - min människa. Det är klart att det är trist att livet ville oss olika så vi är delade på olika orter i landet, men det kan också vara en av styrkorna och orsaken till att vi hållt ihop så länge.  Men nu är hon, den är tanten 40 år och fast hon absolut inte ville ha kalas eller bli firad så var det självklart för mig att köra upp! Precis som det var lika självklart att jag körde upp när hennes son just hade kommit till världen - thats what friends are for! <3 

Jag nämnde i tidigare inlägg att laga mat inte var en av mina passioner, och helgens matintag är ett yppeligt bevis på detta. Jag älskar dock att inta mat, jag ser det som en upplevelse, att äta, fika, njuta av härliga ställen - det är vardagslyx för mig, ett av sätten att njuta av vardagslyx ska jag förtydliga. Det började i Onsdags, jag behövde uppmuntring så vi åt ute här i Olofström, Torsdag, jag åt ute med barnen på lunchen efter vi varit i simhallen, Fredag - Moon thai, som jag  längtat - ett ljuvligt "must go" mat ställe om Ni är i Göteborg. Lördag - Hotell frulle plus Subway på hemvägen inklusive fikapaus hos goa vänner i Ljungby. Idag Söndag, släktmiddag ute för att fira Andreas Farmors 90 års dag. Jisses, måste nästan vara rekord i att äta ute! jag hinner såklart klämma in lite till då jag äte ute på Lunchen varje dag. Om jag tänker mer på detta behöver jag snart räkna på det, och det vill jag absolut inte, då får jag svart på vitt hur mycket pengar jag/vi lägger på ute mat och det kan bli deppigt!    

Nu undrar Ni garanterat på rubriken, är det låten hon tänker på kanske ? Nej det är inte svårare än att min höft är lite sliten, den värker lite, speciellt om jag joggat en längre runda eller om jag råkat somna i Zekes våningssäng. oklart varför, för mycket vikt på den ? för mycket roterande genom åren eller kanske fel säng? nja oavsett så är det inget jag tänker gräva djupare i just nu - nu är det god natt för min del. Ny vecka  i morgon, nya 24h att spendera på BRA saker! 

Kommentarer

Populära inlägg