Avundsjuka!

 Idag var det tydligt hur Zeke numera är van vid att vara hemma själv med oss, han gillar inte dela med sig - av mig! Han visar så tydligt hur jobbigt det är för honom när Viking får lite uppmärksamhet. Att han får ha mig helt för sig själv varannan vecka det har han naturligtvis inget begrepp om. "Vem tycker du om mest mamma ?" var en fråga som poppade upp idag. När jag spelade fotboll med Viking så hade naturligtvis Zeke extra ont i ett ben som krävde MYCKET omsorg just idag! Det är en ny sida av Zeke som jag inte sett tidigare, kanske en "fas"!  Det år tur att Viking är så stor att han dels förstår läget och inte bryr sig, sen kan han såklart tjabba lite extra och "spela med" genom att vara ironiskt, vilket en 6 åring inte hänger med på - vips är den verbala fighten igång! 

detta är en bild från min födelsedag förra året, jag önskade att vi alla skulle gå en sväng och det ställde de upp på! 5 km tickade vi hem x 6 pers + Dog!  

Köpte ny steg klocka i helgen, är inte riktigt vän med den ännu, då den vibrerar i flera minuter både jag ringer eller blir uppringd, detta är en samsung och tidigare hade jag en FitBit, saknar den förra men jag ska nog bli vän med denna också. Vad som är positivt är att jag gått snart 20 000 Steg, 18 000 nu för att vara exakt och efter min kvällstur med Loke räknar jag på att vara uppe på dessa 20 000! oklart om jag tror att det stämmer dock, jag har visst rört på mig idag, till och med sprungit en runda, men vi får se sen när jag får något att jämföra med. 

Idag har jag gjort något spännande, men jag avvaktar med att berätta vad det är, då kanske det inte blir som jag tänkt, men blir det som jag vill, kommer det ge oss glädje i många många år framöver, och andra, hoppas vi (nej ingen bebis!!!,,) Men som sagt, det finns alltid krafter som inte vill mig väl och jag vill inte ge någon möjlighet att sabba detta (också!)    


Kommentarer

Populära inlägg