"And I runt to the hill..... "

 Jag har fått en bra lördagrutin med att att jogga medans Zeke har hockey träning. idag blev det 1,2 mil vilket jag är nöjd med. Jag springer numera aldrig ensam utan har alltid Loke med, vilket är tryggt och fungerar både som gas och broms, ibland blir det en tvärnit och då håller hela min höft på att ryckas ur led - tur jag har några kg bakom. Jag minns mina rundor i Fridafors, jag måste ta mig i kragen och ta mig dit och jogga någon utav dem, i mitt huvud kan jag fortfarande varje krök, men det kan vara önsketänkande. Jag hade några bra turer att jogga även när jag bodde i Bjäraryd, då hade  jagen period när jag och en god vän tränade inför New York halvmaraton vilket resulterade i väldigt många och  långa rundor på Ryssberget. Den period jag joggade minst på var under mina år i Växjö, där har jag inga rundor jag känner "de måste jag uppleva igen".  

Funderar på att anmäla mig till Mörrum River trail, ett oerhört jobbigt lopp, men fantastiskt fint. samt Vårruset, för det är kul! 

Vem kunde tro att jag skulle ha löparminnen? Jag gillar mest lyfta tungt och kasta saker, men trotts det är löpningen viktig för mig, det är min meditation, min yoga, min psykolog och min källa till att orka allt annat.  Just nu är jag inne i en träna på gymmet period, tränar ca 3 pass på gym plus ett lång löparpass i veckan, har jag tur får jag till en kortare jogg också. 

Träna är viktigt! 










    

Kommentarer

Populära inlägg