IKEA Fight Cancer Race

 Innan jag började på IKEA anmälde jag mig till detta lopp, dels för att jag tycker det är viktigt att ställa upp när någon, i detta fallet arbetsgivaren anordnar saker, stegtävlingar, utmaningar, hälsa eller annat och dels för det är för en bra sak

Att springa är enklare när man gör det av en anledning, för att jag ska någonstans, måste ta mig hem, har planerat med en vän, tävling eller som idag för en större sak:

Alla känner vi någon som har eller haft cancer, i mitt fall är det i direkt nedstigande led genom generationer nu, ibland känns det som jag väntar på min tur! Jag har familjemedlem som lever med cancer här och nu, släktingar, vänner, bekanta och det finns de som förlorat kampen, många är de!

Att det är lite jobbigt att springa kan man ta när man tänker på de som fightas med eller brevid denna hemska sjukdom eller för de anhöriga som lever med förlusten. 10 km var racet, digitalt så klart, alla springer där de kan och är, man startade bara RaceOne så var man igång. 



Fotograf : Zeke Rigoll 


Jag bestämde mig för en runda jag tänket skulle vara perfekt för 1 mil efter inspiration av nya siten : blekingeleden.se, lite på bekant mark och lite nytt. Det blev både bra och mindre bra. Nästan hela turen gick på Blekingeleden så det var mycket upp och ner, och mycket skog, det gillar jag, vädret var perfekt och Mark Levengod I öronen (en favorit att lyssna på). Rundan visade sig vara 14 km, vilket kändes fantastiskt efteråt - att jag klara det. Dock fick jag gå på vissa ställen, för mycket terräng, uppkört av maskiner och ibland svårt för mig att se nästa markering, men ärligt så tror jag att det var bra för att jag skulle orka. Det som var negativa med turen var enbart att jag valde mina padel shorts att springa i. Ni som har som jag den perfekta strandkroppen ; )  det vill säga en kropp som fungerar! Skämt och sido, ni som kanske också har några kg som inte behövs men som är ok att ha där låren går ihop vet hur det blir efter bara någon km med hud mot hud - det skaver! Efter 3 km märkte jag detta efter 5 gjorde det ont, efter 9 km sket jag i vilket. Men nu får jag ta konsekvenserna av det = det gör ont. Mitt nästa inköp ska bli ett par lårlånga tights som inte åker upp, jag har ratat dessa hela livet eftersom jag tycker de ser tantiga ut - nu får jag inse faktum, jjag är en tant och väljer funktion framför utseende.


Kommentarer

Populära inlägg