Filminspelning och tacksamhet

 Jag har sedan flera år tillbaka nu skrivit en tacksamhetsbok, ca en gång i månaden skriver jag minst tre saker jag är tacksam för. Det är många gånger samma saker som upprepar sig, vilket är bra! (att familjen är frisk exempelvis)  det blir även lite utav en dagbok likt detta forum. Jag skriver så jag ska minnas, jag skriver också så mina nära och de runtomkring ska få kläm på vad jag gör och vad som rör sig i huvudet, sådant som man kanske inte tar sig tid att prata om. 

Det är de vanliga sakerna jag är tacksam för, att vi är friska, att vi har tak över huvudet, mat på bordet och pengar på banken, de flesta i vår omgivning har allt detta, men jag ser det inte som självklart och jag tycker att det är värt de minutrarna det tar att skriva mina tacksamhets punkter, livet kan vända snabbt.

Dagarna rusar iväg och jag har väldigt roligt på jobbet, det är extremt mycket möten, det känns som det  är det "nya", jag som älskar träffa folk, det är helt klart givande varje dag. Jag jobbar på att försöka hitta någon balans just nu dock, att träffa folk tar upp mycket av min tid och jag måste hinna jobba mellan varven också, just nu blir det många kvällar och datorn åker upp så fort barnen somnat. Läste på nätet att det snart kommer nya riktlinjer på hur vi kommer jobba framöver, alltså hur kommer det nya normala bli. 60/40 lutar de flesta "bättre" vetande sig åt, passar mig bra. 

Idag har vi filmat, det är alltid lite anspänning för mig, speciellt när det är uppstyrt För mig är det värre att veta det långt innan och jag har ett manus jag ska förhålla mig till än att spontant bara prata, det ställer högre krav och jag vill då att det ska bli perfekt. Jag har oftast en hög energi när jag pratar och jag vill att det kommer fram men inte för mycket så det blir fånigt, en balansgång. Jag är glad att jag fick styra min film, jag fick leka regissör och manusförfattare, men jag fick lite påpekande om ändringar, vilket jag inte är van vid, men jisses så proffsigt det blir när man jobbar med folk som ser helheten. Det vi filmade ska visas för alla medarbetare i Älmhult (tror bara det är Älmhult) och jag vet precis vad de kommer komma ihåg från min presentation. Jag passade även på att bryta mot några regler idag, ny och busig på jobbet ; )  





  

Kommentarer

Populära inlägg