Fullt ös och Loke som försvann

 Ytterligare en arbetsvecka har passerat, min tredje på nya jobbet. Det är ett tempo jag absolut inte är van vid, jisses vilka dagar jag har, teamsmöten efter teamöten, börja förstå på ett plan, blir mer förvirrad på ett annat men det är verkligen kul! Full fart från morgon till tidig kväll, action, action - passar mig fint. Som sagt jag trivs jättebra, många goa människor. Jag har hört fascinerande Storries, härliga karriärs förflyttningar, utomlandstjänster och såklart nya som jag. IKEA är speciellt och det är det som gör IKEA, jag trivs jättebra! 

Igår skulle jag ta en tur med Loke i det lilla Naturreservatet inte långt ifrån oss, jag tänkte vika av från leden och ta endurobanan tillbaka, så jag gör som jag brukar och släpper Loke efter vi vikit av från leden, då kommer tåget och sen ser jag inte honom mer, inget skall, ingen Loke, jag gick utmed spåret (där har man bäst sikt), ingen Loke, jag tänkte att han kanske stannade vid en gammal älg som troligtvis tåget kört på, att han skulle ligga där och knapra på ett ben eller så, men nej ingen Loke. Panik, var är Loke, jag gick tillbaka till naturreservatet för att leta där, han var inte där, han var ingenstans. Han hade sprungit hem, eller nästan hem, en bil hade sett honom och som tur är hindrat honom från att springa över vägen och Andreas kom med bilen precis efter och kunde ta honom, jisses tänk att han sprang hem. Det måste ha varit tåget som han blev helt skräckslagen för och kutade raka vägen hem. Man kan tro att han skulle vara helt slut och trött efter detta men han var precis som vanligt vilket var skönt, kunde ju lika gärna varit traumatiserad och stressad. Bra slut på en hemsk upplevelse. 



Nu är det en efterlängtad helg som startat, inga planer, vilket är väldigt ovanligt för oss, för mig. Jo jag har två grejer jag ska göra, jag ska springa en mil och äta gott ikväll - bra plan va!                                                                         

Kommentarer

Populära inlägg