PM o Vänner

Vi firade allahjärtansdag/ helg med goda vänner på gastronomhotellet PM & Vänner, helgen bjöd på massor med god mat, champagne och så lite mer mat och lite vin. 

Detta var min lunch: högrevs bugare med hemmagjorda strips - mums! Zeke fick nöja sig med färdig gröt i påse, men lika glad var han för det 

Efter lunch var det shooping, Ålens var det enda som var öppet och det var inte illa det. Jag köpte silvershampo och lite presenter till killarna. 

Vi åt senare middag, även den på PM & Vänner - magiskt gott! 


Fick ingen bild på huvudrätten men förrätten var löjrom, huvudrätt valde jag risotto och efterrätt päron tarta tain 
(stavas det så?) 


Vi hade ett missöde med rummet vilket gjorde att vi fick byta, och otur nog (not!) fanns det enbart sviten att byta till. Låter dock trevligare än vad det var, inget roligt att byta rum kl 23:00, flytta alla grejer inklusive en sovande Zeke i spjälsäng ner en våning. Sviten var visst fin, 2 våningar, dock ruggit kall. 



Istället för minibar var det en hel vinkyl! 


En eloge till Per som tydligen är ägaren samt killen som jobbade natt för servicen, Per var väldigt mån om att vi skulle bli nöjda (jag var inte på bästa humöret med allt strul vid den tiden kan jag erkänna!) 






Kommentarer

Populära inlägg