Kvinnosyn

Jag har ju jiddrat lite tidigare om jämställdhet och jag undrar just hur länge det ska vara en fråga värt att prata om? När mina barn är ungdomar då hopppas jag att de ska tycka att dagens synsätt på jämställdhet är förlegat! När jag flyttade till New York 2004 så höll jag på att tappa hakan så långt efter tyckte jag att de låg i dessa frågor, jag trodde att USA alltid låg före oss i allt - icke!!! 


Jag älskar fortfarande NYC - tro inget annat, men jag hoppas för USAs skull att Hillary vinner valet, och det säger jag utan att vara feminist på hög nivå, men det är hög tid för en stark kvinna att entra vita huset, sen har hon många andra egenskaper som jag tycker gör att hon förtjänar att vara där. 

Ibland träffar jag på herrar med en förlegad kvinnosyn, händer lite då och då , jag tar gärna de diskussionerna och säger min åsikt och hoppas varje gång att nu är det en fight mindre innan dessa herrar är ett minne blott. Jag tror dessa kommer vara så gott som utrotade eller botade innan mina barn är i arbetsförd ålder, de kommer säkert stöta på andra hinder i sina liv, kanske mer digitala och  sociala utanförskaps barriärer - va vet jag. 

Kommentarer

Populära inlägg