Fredag & Viking

Vilken vecka, den har gått i ett. Började med total lycka av att hämta hem en semesterfirare, det blev ett glatt återseende för både vuxna och barn. 

De hade varit med om mycket på sin tripp och båda verkade nöjda. 


För första gången på väldigt länge var Viking sugen på att gå till dagis, så på onsdagen fick han dit några timmar för att leka och träffa kompisar o fröknar. 

Som sagt veckan har sprungit iväg, och det har varit mycket fix och trix hit o dit. 

Tråkigt nog har mormor varit sjuk i veckan och nu igår blev maken utslagen, vilket sällan sker. 

En bra natt har jag haft denna veckan, med bra menar jag enbart ett uppvaknande mellan 21-06, trodde "nu vänder det" men Nix, det blev bara en natt och resterande som vanligt med 4-5 uppvaknande - behöver jag nämna att jag känner mig sliten? 

Är i Karlshamn i stortsett varje dag nu, och min ovän är maskinen nedan, hen äter upp mina pengar - ogilla på det! Vid just denna aoutomat får man stå i Max 2h, världelöst! Det finns parkeringar nere vid kajen med längre tid, men offtast har jag hur mycket grejer som helst att bära på och av två onda ting får jag då betala någon kr extra samt springa ner och lägga i. 


Förutom att maken är sjuk så har vi haft en bra fredag tycker jag. Mycket lek som vanligt när trissen drabbas samman varannan helg (Zeke är inte riktigt med i matchen ännu, sen blir det en kvartett) 

De kan sitta still lite: 

I morgon är det inte vilken dag som helst - det är Vikings födelsedag, 6år. 6 år sedan han kom till världen, och de var just en lördag han föddes så detta året stämmer det bra. Vid denna tiden för 6 år sedan låg jag redan på BB och inväntade min igångsättning dagen efter, jisses va tankar som snurrade den natten. 

I morgon fyller världens finaste storebror år, han är verkligen en snäll och mjuk kille. Ibland testar han sin mamma på olika fronter så jag nästan får spader, men det går inte vara arg länge, ett hjärta av guld, harmonisk och klok. Ren kärlek! 




Kommentarer

Populära inlägg