Gala

Igår fick den lilla svarta och de höga klackarna åka på minsan, det var dags för denna sletna morsa att gå på gala. Det var Blekinge idrottsgala på Ronneby brunn vilka Blekinge idrottsförbund stog som värd för (tillsammans med alla samarbets partners) 



Gamal och vis som jag är hade jag lågskor på mig när vi åkte, finskorna i väskan och körde skobyte i garderoben! 


Jag har varit idrottare största delen av mitt liv men aldrig tidigare varit på denna tillställning. För min del var kvällen sådär, de långa pauserna gjorde det för utdraget och vi åkte hem efter desserten. 
I programmet skulle prisutdelningen vara klar vid 22:45 men vid denna tiden var det minst 4 Priser kvar, kaffe samt avslutning, vi åkte hem just 22:45, då fixade inte jag mer, trött, spända bröst och så ville jag hem innan Zeke vaknade första gången. 

Mamma var barnvakt, och de är lika skönt varje gång jag öppnar dörren och det är tyst, Wille hade somnar vid 20:00 och Zeke vid 21:00 alltså inga problem alls - skönt! 


Vi var där med handbollen i Karlshamn då maken sitter i styrelsen där, det var ett mycket trevligt gäng. Maten var ok jag tyckte förrätten och desserten var klart bäst, huvudrätten var sådär, jag fick änden på oxfilén och den var seg ( Andreas kött var perfekt) så jag kämpade med mitt kött, potatisen för hård och hela rätten lite för kall, dock välkomponerad och all heder åt köket som körde ut 550 tallrikar på 16 min. 


När man satte skeden i chokladfondanten på bilden ovan så välde det ut krämigt innehåll - perfekt!!! 




Kommentarer

Populära inlägg