Fina naglar !?

Gör inte dina Naglar!


Jag har under några månader haft fina gjorda naglar, fransk manikyr och allt. Jepp supertjusiga men så hände det! Jag var med Zeke på dollarstor, tittade på fina trådbackar jag tänkte jag kunde ha till papper, räkningar, göra fint på kontoret med, men de satt ihop och jag skulle bara ta isär dem, tryckte med tummarna och innan jag viste ordet av så hade hela, jag menar HELA nageln böjt sig, alltså lyft sig från min tumme. Eftersom jag hade naglarna gjorda så kunde jag inte riktigt se hur illa det var under – det går ju liksom inte att ta bort själv. Jag tryckte tillbaka tummen, det gjorde ont som fan, blodet började komma runt hela! Jag sa till Zeke att "nu går vi" ….jag hade i smärta satt mig på golvet, reste mig mycket sakta och vi gick sakta mot utgången. Jag kom inte ut med det jag skulle ha, jag fick andas mig igenom hela affären fram till utgången. Hela tummen dunkade i två dagar och febern kom som ett brev på posten. I ca 1½ vecka hade jag min tumnagel tejpad fast på min tumme. När smärtan lagt sig bokade jag givetvis tid för att ta bort alla andra naglar också, kände mig helt fast. Det går ju som sagt inte ta bort själv! Det var en sådan befrielse att ta bort dem MEN naglarna är helt förstörda. Mina vanliga naglar är så slitna att de går sönder bara jag tittar på dem. Tummen då? Tummen kunde hon inte röra såklart, hon hade aldrig sett något liknande och fattade direkt att "vi tar bort dessa" så dina naglar få vila. Jag har just nu ingen tumnagel, det ser fördjävligt ut! Jag googlade, det kommer ta minst 6 månader för den att växa ut och antagligen kommer den bli helt bulig och ful! Så var det alltså med fina naglar, det är nu officiellt kört för livet! Nu är jag inte så fåfäng så det är inte som om det kommer förändra livet för mig, men om jag säger så här, jag tänker inte lägga ut en bild på den änns, så illa ser det ut! Så "kids don try this"! Jag är helt övertygad om att jag inte haft förstärkning på naglen, utan bara min vanliga, så hade nageln knäckts av, men nu är de så hårda och sitter ihop att helt enkelt HELA nageln lyfte!    

I vanlig ordning hade min man rätt, han tyckte att mina egna vanliga naglar var fina, men jag skulle absolut göra fina fake franska, och tji fick jag för det, nu är fina naglar ett minne blott för evigt. 

Kommentarer

Populära inlägg