Bar överkropp på gymmet! 


I våras när jag sa upp mig från min tidigare tjänst fick jag plötsligt tid över, det har ju typ aldrig hänt, och jag valde att se det som en ”gåva” – tackar! En tid jag verkligen ville använda, dels för att smälta, dels för att inte springa in till nästa utmaning direkt. Dels för att lägga tid på andra uppdrag jag brinner för men jag ville verkligen använda den tiden till något som jag aldrig testat innan. Jag ville testa Crossfit, har aldrig vågar sätta min fot på ett sådant gym innan, jag var helt övertygad om att magrutor och pullups var en del av inträdesprovet. Jag passade på att hoppa in i en mammagrupp, jag ringde försäkerhetsskull för att kolla om det är ok att jag är mamma men ingen ”bebis mamma”, det gick naturligtvis bra, backuplanen var att jag annars tänkte sno in mig på min kära brorson, vars mamma också var med. Att börja i mamma gruppen var genialiska plan, det gjorde att jag fick en mjukstart, fick hjälp med att lära mig alla förkortningar och övningar, vilket jag ff inte har men ändå! Det var verkligen kul, det var verkligen inte så som jag hade förutfattade meningar om, alla övningar går att Scala ner till exakt det som var och en klarar, det är öppet och tillåtande. Jag är grymt imponerad av alla starka människor som är där, absolut lite avund känner jag ibland. Men det har hänt något med mig på sistone, jag är inte blyg för att träna utan tröja (med topp såklart) så där som de där superfita starka människorna gör , jag gör det också! Jag jämför mig bara med mig själv, jag känner mig stark, jag gör framsteg, och jag får också träna i topp på gymmet, så är det bara, det ägs inte av de med synliga magrutor.


 


Jag hoppas också att om jag kan så kan andra se att det är ok, kanske inspirera någon, att det är ok att inte ha de där synliga musklerna, som Viking en gång sa när Andreas frågade om ”mamma är vältränad! , jepp det är hon, hon har bara lite lager framför! Dels var det så fint sagt (väluppfostrad pojk!) han sa det för att inte såra mig, men så är det sant också, vi kommer med massor av lager! Jag har massor av lager, inte bara hud, fett och muskler, men vi har alltid flera lager som vi tar med oss. Ingen vet vilken dag den andra har haft, hur lite eller mycket den sovit, ätit eller mår, allt sådant spelar roll när man ska köra ett träningspass. Sensmoralen som jag haft i huvudet länge är dock att det inte bara är de tonade som får ha baröverkropp – det är för alla storlekar!  

Kommentarer

Populära inlägg