Bulgarien del 2

 Vi är hemma sedan flera dagar tillbaka! Jag är mer än nöjd med vår resa! Det var så värt det! Att vi åker tillsammans, nästan alla (Wille ville inte följa med) hör till ovanligheterna och det kommer bli än mer sällan framöver, Tindra är snart myndigt och vill åka på resor på egen hand med pojkvännen, Viking tror han är myndig snart och hade gärna åkt till Aia Napa och Magaluf själv redan nu, så han får jag hålla i ett tag till. Zeke hänger gladeligen med på alla upptåg medans Wille vill inte till värmen, vilket han delar med sin pappa. Andreas har tjatat om Färöarna i flera år, det vill jag också men jag tror inte det är en destination för små barn, jag kan ha fel, det har hänt innan.  Hur som helst resan vi just varit på kommer vi leva länge på. Vi hade fint väder hela veckan, det var inga problem att få solstolar, allt var redan inkluderat så ungarna kunde hämta glass, slash, pizza, melon, dryck när som dygnet runt, ja vi också så klart. Allt ingick såklart för vuxna också inklusive fri bar, vilket jag antagligen nyttjade minst på hela området, drack 4 mojitos och 2 glas bubbel på hela veckan. Efter min magsjuka så var det inte tal om att dricka alkohol eller äta något som var det minsta suspekt, så det blev Iste för hela slanten, Jag älskar iste, speciellt persika. 

Tindra, Viking och Zeke delade rum, vilket gick hur bra som helst och var lyxigt både för dem och för oss. All tv var dubbad där nere, men som tur var det smart tvs på alla rummen så vi kunde koppla på netflix. temperaturen gick upp till 38-39 grader om dagarna, varmt men ändå hanterbart eftersom vi mest låg i vattnet! Första gången som jag badade i svarta havet, det var ingen större skillnad mot de andra haven ; ) ! men det var så behagligt, vi låg i timmar i vattnet, även jag alltså, Zeke han dök och viking han letade efter krabbor och dök han också. Zeke har lärt sig simma, dyka, trampa vatten och flyta detta året, vilket var mer än skönt nu när vi var iväg. 

Eftersom allt ingick så hade vi knappt nytta av de pengar jag haft sådan möda med att växla in, en boll var allt det ungarna ville ha och en utflykt till en ö med båt, det var det vi gjorde av med. Ö turen gjorde vi dagen efter min magsjuka vilket kanske inte var optimalt för mig, då jag var som en gammal tant som fick stanna och sätta mig hela tiden, magen liksom krampade och orken fanns inte riktigt. Det var en gammal stadsdel som finns på UNESCOs lista över världsarv, jättefin! Båtturen var det lite blandade meningar om, det guppade rejält ute på havet, Tindra och Zeke tyckte det var otäckt och high fiveade för de hade överlevt när vi kom över. Enligt skepparen var detta helt normalt vatten och en vanlig dag, Andreas och Viking tyckte det var kul såklart, jag fokuserade på horisonten så funkade det utan att jag blev allt för sjösjuk, tyckte ändå det var kul att göra något och komma iväg, en jättefin tur.

 Det är som om det är uträknat, att en vecka är lagom. Efter en vecka var alla nöjda, trötta och och fine med att åka hem. Jag längtade hem, hem till huset, hem till Loke, hem till vardagen. 

det var ett fantastiskt hotell, aldrig bott på finare, det var modernt, nybyggt, servicen var kanon, rent, snyggt och som sagt, det finns allt där. Ska jag åka till Bulgarien igen så vill jag bo just där. Det var kanon för barnen, utbudet, pooler, vattenrutschkanor, underhållning, aktiviteter, maten, jag det var helt enkelt genomtänkt för barnfamiljer. Det var show varje kväll, 21:30, som avslutades med en speciell dans, varje kväll - ungarna deltog glatt efter bara andra dagen och Zeke lärde sig dansen snabbt. Vikings deltagande hängde mest på om det var snygga tjejer med i hans ålder, då hoppade han gladeligen in och dansade. 

Härlig vecka som vi för evigt kommer minnas.        





Kommentarer

Populära inlägg