Köra bil och alltid vara behövd!

Taxi mamma Ida-Maria till Er tjänst! Ja lite så känns det mellan varven, nu har det varit lugnare ett bra tag dock, hockeyn har haft uppehåll, ett barn har flyttat, och de andra har inte haft så mycket aktiviteter! Det hör till saken att köra bil inte är en av mina favorit sysselsättningar. Min man kan köra hur mycket och långt som helst, det bekommer honom inte! Min dåliga syn gör inte saken bättre, att köra i mörker med regn är ingen höjdare, det västa är när det börjar att skymma lite, då ställer mina ögon inte om sig som alla andras (tror jag, jag vet dock inte hur normal seende 100% fungerar) om min syn ska vara såhär så kommer jag vara en sådan tant som inte vill köra bil när det är mörkt när jag är 60år! ( om jag har turen att få vara med då!) 

Jag känner att, nu drar det igång igen, köra, köra, köra! Först och främst har Jag långt till jobbet, och lika långt hem, viking har börjat träna (vilket är fantastiskt kul) i Karlshamn, Zekes hockey har dragit igång. 

Idag har jag kört bil i 2,5 h, vilket slöseri med tid är det första jag tänker på! Men jag kan ju tänka annorlunda också, det kanske är en viktig tid, en tid där jag dels får lite ensamtid med vardera barn, har möjlighet att ringa en vän, lyssna på en podd och kanske bara vara, tänka, reflektera. Om jag försöker intala mig det så känns det inte som lika stort slöseri med tid. Det är en kort tid, snart behöver de mig inte mer, barnen alltså! fast det tror jag inte på, de kommer behöva mig  alltid! jo, så kommer det vara! 

Kommentarer

Populära inlägg