Ishall och vemod

Denna veckan började med andan i halsen känsla och jag fick stresspåslag bara jag tänkte på hur jag ska ta mig igenom den! Men vet ni vad? snart har jag klarat denna vecka, igen! Det har varit utvecklingssamtal, besiktningar, energideklarationer, hockeyträningar, jobba såklart, hund och hushåll och det ganska mycket själv. Ja eller rättare sagt, jag klarar det inte själv, jag tar mina närmaste till hjälp, mamma fick rycka in och stötta upp då jag förväntades vara på flera platser samtidigt! Träna har jag bara hunnit en gång, men jag fatta ju att jag får dra ner ytterligare på ambitionerna där!

Hockeyn är som sagt igång, nu när sommaren äntligen kom tillbaka då ska vi in i en ishal, såklart! Två första träningarna avklarade, tidiga som attans är de och kallt är det! Men glädjen hos Zeke väger såklart över allt, jag får frysa lite! Det är ju också socialt och trevligt att vara i ishallen, vi har det väldigt bra där bakom båset! Nästa vecka blir det dock andra bullar, då ska vi mammor köra trappträning! Jepp det var absolut min idé och nu har jag uppgiften att dra ihop ett pass till nästa vecka - med glädje ska jag göra detta! Istället för att vi ska stå och titta på våra barn, så ska vi nu använda tiden för att träna, genialiskt! 

Lite vemod kom över mig ikväll. har vi gjort rätt? kommer detta bli bra?  vad har jag ställt till med, och så vidare, Tänker så klart på husköpet och flytten. svårt att vända dessa tankar själv såklart, men också kraften att inse att det bara är tankar. Man ska inte tro på allt man tänker, det har en klok föreläsare sagt en gång, och så är det ju, men det är också det som är superkraften ibland, att tänka före, kunna vrida och vända på allt. Jag har ett annat favorit uttryck " Assumption is the mother of all fuckups" - så sant så sant! 



Här trivs jag! 



Kommentarer

Populära inlägg