Fredagstrött

Slut som artist, fredagstrött, noll på socialkapital kontot nu! Tur det är sovmorgon i morgon, det behöver jag, jag är trött! Jag är nöjd med trött, glad men trött, tacksam men trött! Jag har ett jobb jag trivs med, vi är friska, vi har tak över huvudet, och inte nog med det vi har köpt (mitt) drömhus, vi har mat på bordet, pengar på banken och kärlek = jag är rik, behöver inget mer, ja förutom att sova då 😂! Jag behöver denna helg för att vara utvilad till nästa vecka, då kör vi ett nytt race med barnvecka, husförsäljnings prepp, skola, läxor, träningar, kvällsåtaganden, köra, köra, köra - jag längtar efter att inte behöva köra 30 min var jag än ska! Snart har jag ”bara” 15 min till jobbet, det har jag inte haft sedan jag var hotell direktör för First i Olofström - 10 år sedan, 10!!!!! Tips till Er som fortfarande kan styra upp livet, bosätt er logistiskt smart! 


Jag är häpen över hur många människor som drivs av drama och dramatik, och hur enkelt det är att dras med, lite skärpning på mänskligheten där tycker jag! Jag vill ha en dramafri vardag. Jag vet att jag brukar säga att jag förespråkar harmoni, jag tror dock vi har väldigt olika syn på vad harmoni är! Så länge allt är harmoniskt på mitt sätt så är jag nöjd, men jag tror att min harmoni är kaos för andra och tvärt om det som kan upplevas som kaos för andra är harmoni för mig. Vi är olika, punkt.

Fredag igen alltså, snart lördag, saknar redan sommarens icke ekorrhjuls dagar! Jag brukar tycka det är skönt att komma tillbaka till rutiner, men just nu känns det mest stressigt, jag behöver kanske bara längre startsträcka i år? 

Kommentarer

Populära inlägg