By by båten och bra självkänsla

Den bästa är den träning som blir av heter det va ? idag blev det 15 min tabata på altanen, bättre än inget! (intalar jag mig från hjärtat medans min hjärna säga hur kass jag är som inte tränar mer) 

Jag har många fel och brister, precis som alla andra, jag är dock välsignad med en bra självkänsla, det är inte alla som har det och inte alla som fixar att någon annan har det! Det värsta jag vet är när andra människor försöker trycka ner andra människor! lyft varandra istället så ska vi se att alla mår lite bättre. Det är passé och så 80-tal att fortsätta med härskartekniker och trycka ner principer. Men vi är alla olika, jag kommer alltid välja mitt sätt. Jag har också självinsikt, det är en sak som är fint med att vara vuxen, man lär känna sig själv, acceptera det man inte kan förändra och jobba konstant med att vara en bra människa.

Saker jag behöver bättra mig på: Jag ska bli bättre på att laga mat, Äta lite (med betoning på lite) nyttigare, prioritera träning och inte planera upp så mycket. Jag har fått i läxa av min man att inte per automatik säga ja till allt och planera upp varenda minut. Jag övar, jag lär mig och jag FÖRSÖKER! Jag känner dock att det är inte alltid jag som styr, jag får bara hänga på och lösa saker, som den här taxi verksamheten man tydligen ska bedriva när barnen ska på alla sina aktiviteter. Gör det så gärna, bara jag hinner med lite "mig" också. Jag tar gärna på mig saker som jag tänker " oceaner av tid kvar, det där fixar jag lätt" för att sedan få ett stress påslag av "shit, nu skulle det ske ja...gagagaaa" 

Nu har vi sagt  by by till båten! vår fina, fina, spillrans nya båt har nu fått nya ägare! ägare som kanske åker ut och använder den mer än vi gjort, som kanske har den som en liten stuga och inte bara korvgrillar farkost som det blev hos oss.  Det är verkligen blandade känslor med att sälja båten, på ett sätt, skönt, slipper jag ha dåligt samvete för att vi inte kommer ut med den, och att det bara ligger och "guppar" så mycket pengar helt oanvänt. Men å andra sidan har det varit ljuvligt att komma ut i skärgården, att känna vinden i håret och se vår vackra Blekinge skärgård. Jag brukar inte lipa över spild mjölk så heller inte i detta fallet, let bye gone be bye gone. Men lite vemodigt är det ändå, och kanske helt jädra typiskt oss! 

Det fick mig att minnas att jag måste säga upp kö-platsen till båtplats 2024 - behöver jag inte just nu. En anna sak som är märklig, om man inte säger upp en fritidsplats så fortöper den, hur länge gör den det liksom? Tills "barnet" är 18 ? Viking får ju såklart inte gå på fritids på sin gamla skola, men då hans pappa glömt säga upp den (eller helt ärligt så trodde vi att jag hade gjort det, men jag fick ju tydligen bara säga upp min halva) så måste han fortsätta betala för en plats vi ändå inte har rätt att utnyttja, är det inte märkligt ? 

Låt i morgon bli en möjligheternas dag - jag har massa kul att se fram emot! visst är det fantastiskt att ha roliga saker att se fram emot på jobbet, att det blir kul att åka dit till och med. 



Kommentarer

Populära inlägg