Pink Friday och var FXN är min Penna ?

 Blir så irriterad på mig själv, jag har just nu ingen aning om vad jag lagt min nya fina penna? jag vet att jag hade den igår kl 16 och nu är det väck! Jag vet ju att den inte är borta, den är på något väldigt bra ställe. Så här är det varje dag, bilnycklar, mobilen, klocka, laddare, pennor, block, ja sådant som jag använder varje dag men som jag förlägger varje dag. Jag inbillar mig att så här var det inte för 10 år sedan, då hade jag mer koll! Jag är inte så stressad över att jag lägger bort grejer, men det är störigt och det tar tid att leta. Oftast hittar jag grejerna i en jackficka, väska eller på något av av alla de "bra att ha" lådor jag har. Jag Önskar att jag var mer ordning o reda person. 



Nu är det så där märkliga tider igen, där man känner som som en bov om man kör till jobbet fysiskt, men jag känner mig avstängt när jag sitter hemma. Vi som många andra har direktiv att alla som kan ska jobba hemma, tydligt och bra. Men jag gillar att vara på jobbet, jag gillar de spontana mötena, idéerna och tankarna som kommer av att vara fysiskt på jobbet. Dock är jag i en tid just nu där jag måste prioritera min tid, lite som jag var inne på i inlägget igår med "need to know och "good to know", vad är måste och vad är bara trevlig om man hinner. När man är ny på jobb så springer man på alla bollar, samtidigt sen måste man konkretisera och tydliggöra uppdraget och då måste man börja sortera och prioritera, det är inte så enkelt som det låter. 

Idag är det fredag - jag saknar "pink friday", och då menar jag symbolvärdet utav det, att på fredagar är det lite roligare, lite friare, vi går samman och känner att det är lite festligare, det ska firas att helgen är här. Pink Friday, Jeans friday, fredags dansen, fredags fikan  eller casssual friday - vad som hade fungerat för mig, bara något lite att hänga upp fredagen på och fira  vardagen lite. Jag har börjat lobba in detta lite smått på mitt nya bolag, vi får se hur vi landar in detta. När Zeke var 2-3 år hade han alltid fredags skjortan på dagis, men nu vägrar han klä på sig en skjorta i skolan, oavsett dag! Kanske jag skulle börja med något själv? Ja det ska jag, ska bara bestämma tema, någon som vill vara med ?       

Kommentarer

Populära inlägg