Fjällen med renar och spyor


Vad är väl en tur på fjällen, det kan ju vara magi med att se renar på toppen, pudersnö och manchester eller kan det vara sjukstuga, viaplay och massa jobb vi tagit med oss! För vår del är den en härlig combo av allt det där. Innan någon löper amok kan jag säga att vi inte har Covid (än), jag har massor med självtester med oss och vi är mycket mer isolerade här än vi är hemma, vi umgås bara vi 4! Lite trist såklart då jag hoppats på massor med trevliga restaurangbesök, men burksoppa och falukorv i stugan det får anses som lyx det också ibland.  

Idag hade jag en sämre dag i backen, jag får liksom inte den flowen som jag vill ha, får inte med mig skidorna, de känns som om de fladdrar runt bakom mig, vilket måste vara utrustningen och inte min skidåknings fel! Jo man kan alltid skylla på materialet!  I dag blev det en tur först framåt lunch efter vi betat av lite jobb på förmiddagen, jag och Viking åkte "karusellen" här i Vemdalen och sen lite extra turer på det. Jag håller tummarna för att Zeke kan åka i morgon igen, vi alla tycker det är roligare när alla är med och åker. Jag åker även bättre när Zeke är med, för då kan jag inte tänka så mycket på min egen åkning utan fokuserar mer på att ha koll på honom, då går det bättre = tänk mindre!  Idag var det även ganska isigt vilket jag tycker är läskigt, och tankarna på solsemmster kom krypandes,,,, frågor som varför utsätter jag mig för detta var och snuddade vid frontal loben innan de flög iväg igen då solen kom fram och allt kändes ljuvligt igen (Man ska inte tro på allt man tänker som Björn NL så klok beskrev i sin bok) 

Visste Ni att det finns ugn med inbyggd micro? Det hade jag ingen koll på, men jo det verkar ju vara det senaste. Jag hittade ingen micro i köket men insåg snabbt att det är ugnen som är en kombinations ugn, hur detta funkar tänkte jag testa idag genom att poppa poppcorn i ugnen, fast som då också är en micro! Sen får vi se vad det blir för lyxig mat idag när vi inte kan gå på restaurang? Igår överraskade Andreas med Taco vilket var mycket uppskattat. 
 




Kommentarer

Populära inlägg